کد خبر: ۷۸۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 19 October 2019

تابناک / مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از وجود ۲ هزار و ۳۹۵ نمازخانه در مدارس استان خبر داد و گفت: تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس صحت ندارد.

 

تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس صحت ندارد نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: هر گونه تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس را تکذیب می‌کنم و خبر تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس یک شایعه است.

او افزود: ممکن است در برخی مدارس قدیمی برای کمبود کلاس قسمتی از نمازخانه برای فضای آموزش به کار گرفته شود، اما در همه مدارس جدید نمازخانه‌ها کاربری خاص خود را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، از وجود ۲ هزار و ۳۹۵ نمازخانه در مدارس استان خبر داد و گفت: تنها برخی از مدارس تک کلاسه مناطق محروم که دانش آموزانش بسیار کم است نمازخانه ندارد.

نادر جهان آرای، از اهتمام آموزش و پرورش برای برگزاری نماز اول وقت در مدارس اشاره کرد و افزود: مثلث خانه، مدرسه و مسجد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ نمازخوانی و همگرایی بیشتر اولیای مدرسه با دانش آموزان در تعمیق فرهنگ قرآنی دارد.

او، با اشاره به اهمیت برگزاری فریضه نماز جماعت در مدارس، گفت: خانواده‌ها نقش مهمی در فرآیند آموزش نمازبه فرزندان خود ایفا می‌کنند و با همراهی مدرسه و مسجد در نهادینه شدن فرهنگ برپایی نماز اول وقت نقش مهمی برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، انگیزه و اهتمام را در برپایی نماز یک اصل دانست و افزود: بر اساس آیات و روایات اسلامی، نماز جماعت اول وقت، همیشه سفارش شده و مدیران ستادی، فرهنگیان و مدیران مدارس وظیفه سنگینی در استمرار این واجب عینی عهده دار هستند.

نادر جهان آرای، با اشاره به بخشنامه مقام عالی وزارت در اقامه نماز جماعت، گفت: همکاری ائمه جمعه و جماعات، خانواده‌ها و همچنین خیّران در گسترش فضا‌های نمازخانه‌ها نقش مهمی در تعمیق فرهنگ دینی در مدارس دارد.

او، با اشاره به اختصاص ۳۰ دقیقه به اقامه نماز تصریح کرد: ساعت نماز جماعت از برنامه‌های پیش بینی شده آموزش و پرورش است و مدیران موظف هستند بر اساس برنامه ریزی‌های آموزشی این فریضه دینی و اخلاقی را به بهترین شیوه اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار