عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب خزر پیوست زیست محیطی ندارد، گفت: در حال حاضر که کشور با مشکلات اقتصادی فراوان مواجه است اجرای چنین پروژه‌ای به هیچ وجه منطقی و به صلاح نیست و هزینه هنگفتی را به کشور تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۷۸۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 16 October 2019

 

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب خزر پیوست زیست محیطی ندارد، گفت: اگر این پروژه اجرایی شود تبعات زیست محیطی و اجتماعی آن نه تنها متوجه استان‌های شمالی بلکه دامنگیر کشور خواهد شد زیرا اقدامات کارشناسی در مورد آن انجام نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: اینکه قرار است نمک زدایی در کجا انجام، چه مقدار سرمایه‌گذاری برای این پروژه هزینه و چه حجمی از آب منتقل شود هنوز مشخص نیست به طور قطع اگر نمک‌های حاصل از نمک‌زدایی از آب شور در شمال کشور تخلیه شود طبیعت تخریب شده و در صورت تخلیه در سمنان کویر نمکی در این استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر که کشور با مشکلات اقتصادی فراوان مواجه است عملیاتی‌کردن چنین پروژه‌ای به هیچ وجه منطقی و به صلاح نیست و هزینه هنگفتی را به کشور تحمیل می‌کند.

قول دکتر پزشکیان برای حل مساله با هماهنگی مجلس و دولت

 نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما موافق کار کارشناسی هستیم، تصریح کرد: اعتراض نمایندگان استان‌های شمالی در صحن علنی به این دلیل صورت گرفت و دکتر پزشکیان که رئیس جلسه را بر عهده داشت قول حل این مساله را با هماهنگی مجلس و دولت داد.

اجرای پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی تبعات زیست‌ محیطی فراوانی را به دنبال خواهد داشت

قربانی یادآور شد: به طور قطع اجرای پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی تبعات زیست محیطی فراوانی را به دنبال خواهد داشت، سازمان حفاظت محیط زیست باید به عنوان متولی محیط زیست برای تمامی طرح‌ها پیوست محیط زیستی داشته باشد این در حالی است که پروژه انتقال آب را می خواهند بدون کار کارشناسی و توجه به مباحث و پیوست زیست محیطی اجرا کنند و ما به هیچ سکوت نخواهیم کرد و اجازه تحقق آن را نخواهیم داد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، گفت: ما نمایندگان مجلس جلوی این اقدام غیراصولی و غیرکارشناسی را خواهیم گرفت زیرا مجلس در راس امور است و می‌تواند جلوی مصوبات دولت را بگیرد.

برچسب ها: انتقال آب خزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار