با ابلاغ دستور العمل مربوط به صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز، می توانند از 28 مهر ماه جاری ، اقدام به اخذ پروانه شکار کنند.
کد خبر: ۷۸۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 16 October 2019

 

 مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این مطلب گفت: پروانه شکار از 28 مهرماه جاری به صورت محدود در دفاتر پیشخوان دولت صادر می شود و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در هماهنگی با دامپزشکی استان نسبت به پایش  مشترک در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عمل خواهد کرد و در صورت مشاهده موارد مشکوک و تایید و اعلام دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری، صدور پروانه های شکار متوقف و مجوز های صادر شده لغو  خواهد شد.

 

قربانعلی محمدپور افزود: بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز خواهند بود تا صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا سه  قطعه و از پرندگان آبزی مجاز تا چهار قطعه را شکار کنند.

لازم به ذکر است در سال های گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صدور پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شده بود.

محمدپور با تاکید بر لزوم رعایت موازین قانونی از شکارچیان خواست تا با اطلاع کامل از قوانین شکار و استفاده از سلاح شکاری نسبت به این کار اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

منبع: برنا
برچسب ها: شکار پرندگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار