نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حک کردن تصویر زنان روی سنگ قبر خلاف اخلاق و احکام دین خدا است و در دینداری اینگونه افراد باید شک کرد.
کد خبر: ۷۸۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 16 October 2019

 

آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه تفسیر آیه ۹۹ سوره حجر با اشاره به اینکه خدای متعال به پیامبر(ص) می‌فرماید خدا را عبادت کن تا یقین به تو برسد اظهار کرد: از آغاز بلوغ تا هنگام مرگ انسان باید بندگی خدا را به جا آورد.

 

وی به دو احتمال آیه مذکور نسبت به یقین اشاره کرد و افزود: احتمال نخست از یقین مرگ است و احتمال دوم از یقین رسیدن انسان به یقین محسوب می‌شود زیرا بسیاری از اموری که در این دنیا وجود دارد به آن باور و یقین نداریم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منحرفان از اسلام معنای دیگری را در مورد یقین بیان کردند، تصریح کرد: این افراد می‌گویند هدف از نماز و عبادت این است که انسان به یقین برسد و خدا، بهشت و جهنم را باور کند و زمانی که به یقین رسید دیگر نیاز به نماز و عبادت نیست.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: بعضی از افراد منحرف معنای مذکور را توسعه دادند و بیان کردند هر کاری که موجب شود انسان به یقین برسد و خدا، قیامت و بهشت و جهنم را باور کند باید همان کار را انجام دهد.

وی به وجود برخی افراد انقلابی در مبارزات قبل و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برخی افراد تفکر لیبرال منشانه داشتند و به مرور ریزش کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اکنون نیز بعضی‌ها از بنیه علمی برخوردارند اما بی‌بصیرت و ناآگاه هستند، خاطرنشان کرد: معنای مشهور یقین در بین مفسران مرگ است و انسان از آغاز تکلیف تا هنگام مرگ باید بندگی خدا را به جا آورد.

آیت‌الله فلاحتی در پاسخ به منحرفان، یادآور شد: مگر پیامبر(ص) و اصحاب ایشان قبل از نزول آیه به یقین نرسیده بودند.

وی با بیان اینکه کسانی که خدا را عبادت می‌کنند اگر به یقین برسند دست از عبادت خدا برنمی‌دارند، اظهار کرد: اعتکاف روح انسان را صیقل می‌دهد.

امام جمعه رشت به فرمان خدای متعال به پیامبر(ص) مبنی براینکه خدا را عبادت کن اشاره کرد و افزود: رسیدن به یقین موجب قطع عبادت نمی‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مرگ یک هشدار برای تمام انسان‌ها است، تصریح کرد: این مرگ است که به سراغ انسان می‌آید ضمن اینکه هیچکس نمی‌داند مرگ چه زمانی سراغ او می‌آید.

وی ادامه داد: مرگ و حیات یک پدیده و مخلوق خدا هستند بنابراین خیلی باید دقت داشته باشیم زیرا این مرگ است که به سراغ انسان می‌آید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رایج شدن پدیده شوم، غلط و خلاف شرع حک کردن تصویر بانوان روی سنگ قبرها، بیان کرد: حک کردن تصویر زنان روی سنگ قبر خلاف اخلاق و احکام دین خدا است و در دینداری اینگونه افراد باید شک کرد.

منبع: برنا
برچسب ها: رسول فلاحتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار