مدیرکل استاندارد استان گیلان از توافق انجام شده این دستگاه با شهرداری‌های استان خبر داد و گفت: طبق این توافق‌نامه بدون اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور گواهی پایان کار برای هیچ ساختمان‌ و آپارتمانی صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۷۸۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 16 October 2019

 

تابناک / داریوش اشکانی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظارت بر استانداردهای سلامت، ایمنی و بهداشت از رسالت‌های سازمان ملی استاندارد است اظهار داشت: بدون اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور، گواهی پایان کار توسط شهرداری‌ها برای هیچ ساختمان‌ و آپارتمان‌ نوسازی در گیلان صادر نمی‌شود.

مدیرکل استاندارد استان گیلان فوت حتی یک نفر به علت وجود نقص فنی و استاندارد نبودن آسانسور را زیاد دانست و عنوان کرد: آسانسورها در محدوده استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد قرار دارند و کالاها و خدماتی که مشمول این بند هستند توسط بازرسان به صورت مستمر مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرند.

اشکانی‌پور با بیان اینکه در حوزه آسانسورها از چند سال گذشته تاکنون همکاری‌های خوبی بین اداره‌‌‌کل استاندارد و شهرداری‌های استان گیلان شکل گرفته است تصریح کرد: طبق همین توافقات قرار شد شهرداری‌ها پایان کار ساختمان و آپارتمان‌ها را پس از دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور صادر کنند تا از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری شود.

وی ایمنی آسانسورهای تعبیه شده در کلیه ساختمان‌ها و آپارتمان‌های نوسازی که در چند ساله اخیر در گیلان ساخته شده‌ است را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: تنها مشکلی که اداره‌‌‌کل استاندارد گیلان در این زمینه با آن مواجه است انجام یکسری بازدیدهای دوره‌ای است که هم‌اکنون به علل مختلفی این کار به خوبی انجام نمی‌شود.

مدیرکل استاندارد استان گیلان با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی بخش خصوصی محسوب شده و مدیران ساختمان‌ها باید شرایط لازم جهت انجام بازرسی از آسانسورها را فراهم کنند اظهار داشت: برخی از اهالی و مدیران آپارتمان‌ها به دلیل هزینه‌های احتمالی که برای این کار باید متقبل شوند از انجام بازدیدهای ادواری استقبال نمی‌کنند.

اشکانی‌پور وقوع هرگونه اتفاق ناگوار، فوت و یا مصدومیت ساکنان آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها را متوجه مدیران آنان دانست و خاطرنشان کرد: از تمام مدیران ساختمان‌ها و آپارتمان‌هایی که دارای آسانسور هستند انتظار داریم برای جلوگیری از وقوع اتفاقات این‌چنینی حتماً برای بازدیدهای دوره‌ای بازرسان استاندارد برنامه‌ریزی کنند.

وی پله‌برقی‌ها را مشمول قانون استاندارد اجباری ندانست و با اشاره به اینکه استاندارهای این بخش تدوین شده و خدمات لازم در این زمینه توسط شرکت‌های بازرسی ارائه می‌شود افزود: شهرداری‌ها در صورت احداث پاساژ و نصب پله برقی در آن می‌توانند به شرکت‌های مذکور مراجعه کرده و گواهی ایمنی پله برقی را دریافت کنند.

اشکانی‌پور وجود خلأ قانونی برای تأیید گواهی ایمنی استاندارد بالابرها و پارکینگ‌های طبقانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این دو حوزه مشمول مقررات استاندارد نیستند به همین علت پیشنهادی به سازمان ملی استاندارد داده شده که در صورت موافقت آن، صدور گواهی ایمنی بالابرها و پارکینگ‌های طبقاتی قانونی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار