دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که ایالات متحده به دنبال حملات ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، یک عملیات سایبری محرمانه علیه ایران انجام داده است.
کد خبر: ۷۸۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 16 October 2019

 

تابناک / یک رسانه غربی به نقل از دو مقام آمریکایی که هویتشان را فاش نکرده است، از «عملیات محرمانه سایبری» ایالات متحده علیه ایران به دنبال حملات 23 شهریورماه به دو پالایشگاه شرکت آرامکو در عربستان سعودی خبر داده است.

خبرگزاری « رویترز » در خبری اختصاصی گزارش داد: «به دنبال حملات ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که واشنگتن و ریاض تهران را مقصر آن می‌دانند، ایالات متحده یک عملیات محرمانه سایبری علیه ایران انجام داده است».

این رسانه غربی این خبر را به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستار عدم افشای نام و هویتشان شده‌اند، منتشر کرده است.

به گفته این دو مقام ناشناس آمریکایی، این حمله سایبری محرمانه اواخر سپتامبر (اوایل مهر) انجام شده و توانایی ایران برای گسترش دادن «پروپاگاندایش» را هدف قرار داده است.

یک مقام آمریکایی به رویترز مدعی شده که این حمله سایبری، به «سخت‌افزار فیزیکی» در ایران تاثیر گذاشته است اما او به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

رویترز معتقد است: «این (حمله سایبری محرمانه به ایران) نشان می‌دهد که دولت رئیس‌جمهور دونالد ترامپ چگونه در تلاش بوده است تا با آنچه این دولت تجاوزگری ایران می‌داند، مقابله کند بدون اینکه وارد یک درگیری گسترده با این کشور کشیده شود».

این رسانه انگلیسی به سراغ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رفته و از این وزارتخانه خواسته درباره خبر «حمله سایبری به ایران» اظهارنظر کند.

«الیسا اسمیت» سخنگوی پنتاگون به رویترز گفت: «به عنوان یک سیاست و به دلیل ملاحظات امنیتی، ما درباره عملیات‌های اطلاعاتی، سایبری یا برنامه‌ریزی برای آنها صحبت نمی‌کنیم».

در ادامه گزارش رویترز آمده است: «معلوم نیست که آیا بعد از حمله سایبری محرمانه اواخر سپتامبر به ایران، آمریکا حملات سایبری دیگری هم انجام داده باشد یا نه».

مقام‌های واشنگتن و ریاض بعد از حمله ۲۳ شهریور به تاسیسات نفتی آرامکو در اتهامی بی سند مدعی شده‌اند که ایران مسوول این حمله بوده اما ارتش یمن مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

منبع: فارس
برچسب ها: حمله سایبری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار