فرماندار آستانه اشرفیه در گفت و گویی؛
تابناک / مدتی قبل اسنادی از شهرداری آستانه اشرفیه منتشر شد که نشان می دهد این شهرداری در دو نوبت جداگانه اقدام به معامله با برادر یکی از اعضای شورا (نرجس محمددوست) نموده است؛ معاملاتی که در آن امضای شهردار آستانه هم به چشم خورده و مانع از آن می شود که این بار شهردار نسبت به آن ابراز بی اطلاعی کند!
کد خبر: ۷۸۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 15 October 2019

تابناک / مدتی قبل اسنادی از شهرداری آستانه اشرفیه منتشر شد که نشان می دهد این شهرداری در دو نوبت جداگانه اقدام به معامله با برادر یکی از اعضای شورا (نرجس محمددوست) نموده است؛ معاملاتی که در آن امضای شهردار آستانه هم به چشم خورده و مانع از آن می شود که این بار شهردار نسبت به آن ابراز بی اطلاعی کند!

 

اسنادی از معامله شهرداری آستانه با برادر عضو شورا / شهردار: آن که می گویید نباید از بستگان اعضای شورا خرید شود، نظر شماست! ؛ زیاد حساس نباش! / حیدری: حتما پیگیری خواهم کرد

 

 

رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه که بلافاصله قول پیگیری های لازم را در این خصوص داده بود طی گفت و گویی با تابناک اظهار کرد: در ابتدا از " تابناک استان " بابت پیگیری ماجرای اخیر در شهرداری آستانه تشکر ویژه میکنم و مجموعه تابناک را به عنوان یک رسانه تاثیرگذار، خوش فکر و توانا در ارتباط با ارائه و پوشش اخبار و انجام وظیفه درخصوص رسالت اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوعات میدانم.

 

حیدری تصریح کرد: درخصوص ماجرای شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و خرید شهرداری از برادر یکی از اعضای شورا، بنده نیز موضوع را از منابع غیر رسمی مطلع شدم که بلافاصله به بررسی موضوع پرداختم و امیدوارم گزارش درخواست شده به زودی به دست بنده برسد.

 

فرماندار آستانه اشرفیه ادامه داد: در رابطه با این موضوع، یک نکته کلیدی وجود دارد مبنی بر اینکه بر اساس قانون ممنوعیت معامله با اعضای شورای اسلامی و وابستگان آنها، طبق نشریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه، که تابناک پیگیر بوده به واژه "انعقاد هر نوع قرارداد" اعم از اجاره، استجاره، پیمانکاری و سایر موارد اشاره کرده است؛ اما حتی اگر منع قانونی هم نداشته باشیم, نباید بستگان شورا و مدیران با شهرداری, بده بستان های نامتعارف داشته باشند! چراکه کار عقلانی این است که از خرید و فروش با افراد مرتبط با اعضای شورا یا شهرداری بابت به وجود نیامدن حرف و حدیثی از سوی افکار عمومی پرهیز شود.

وی افزود: اگرچه فرمانداران در جایگاه بررسی و تصمیم گیری در اینگونه موارد نیستند و کمیته ای خاص در استان برای بررسی قرار دارد؛ اما این موضوع توسط واحدهای ما به مقامات استانی منعکس شده که طی یکی دو روز آینده مستندات نیز ارسال خواهد شد و درنهایت آن ها بنابر قانون در این زمینه تصمیم لازم را خواهند گرفت.

 

فرماندار آستانه درخصوص ارسال شدن مستندات از سوی فرمانداری به کمیته تخلفات استان پاسخ داد: همانطور که عرض کردم بنده امیدوارم مستندات را طی یکی دو روز آینده به کمیته تخلفات استان ارسال کنیم و البته قانون درخصوص ارسال گزارش از سوی فرمانداری به کمیته تخلفات اشاره ای نکرده است.

 

حیدری در پاسخ به ادبیات به کار برده شده از سوی دانش شکیب شهردار آستانه مبنی بر اینکه "چه کسی گفته که ما برای خرید باید از طرف بپرسیم که ارتباطی با اعضای شورا دارد یا نه" ؛ حساس نباش برادر ؛ و جمالتی از این قبیل بیان کرد: رسانه ها همواره یاور مسئولین در بحران ها از جمله برف، سیل و مسایل شهروندی بوده اند و قطعا به کار بردن اینگونه ادبیات صحیح نیستو بهتر است آقای شهردار ادبیات خود را با رسانه ها اصلاح کن؛ چون به هر حال رسانه ها به دنبال شفاف سازی موضوعات هستند و باید در این راه با آن ها همکاری شود و بنده نیز درنهایت از شما و رسانه ها بابت اطلاع رسانی موضوعات و تلاش در جهت شفاف سازی تشکر می کنم و آرزوی موفقیت دارم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار