کد خبر: ۷۸۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 14 October 2019

 

تابناک گیلان به نقل از رئیس دانشگاه صنعتی شریف نوشت: در حال حاضر دانشگاه با مشکل حفظ اعضای هیات علمی جذب شده مواجه است و با توجه به شرایط زندگی فعلی و مشکلات اقتصادی باید توجه ویژه به وضعیت رفاهی این افراد صورت بگیرد.


دکتر محمود فتوحی ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی در وزارت علوم اشاره کرد و اظهار کرد: دانشگاه شریف معمولا در اغلب رشته‌ها و گرایش‌های موجود،برای یک یا دو نفر در سال متقاضی جذب در هیات علمی اعلام نیاز می‌کند. به همین جهت در برخی رشته‌ها نیروی کیفی مورد نظر جذب می شود و در برخی نیز این نیرو وارد نمی‌شود، برنامه دانشگاه این است که در استخدام اعضای هیات علمی کیفیت علمی را در اولویت و معیار خود قرار بدهد.

 

رئیس «صنعتی شریف»: برای حفظِ استاد مشکل داریم

وی در ادامه تصریح کرد: ما طی چهار سال گذشته تقریبا ۱۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شریف جذب کرده‌ایم که ۷۰ نفر از آنها فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های درجه یک دنیا بودند و ۳۰ نفر نیز از دانشگاه‌های برجسته داخلی جذب شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه با مشکل حفظ اعضای هیات علمی جذب شده مواجه است و با توجه به شرایط زندگی فعلی و مشکلات اقتصادی باید توجه ویژه به وضعیت رفاهی این افراد صورت بگیرد.

دکتر فتوحی در خصوص جذب استاد از دانشگاه‌های خارجی نیز گفت: در حال حاضر استاد پروازی از دانشگاه‌های خارجی نداریم اما در مواردی از اساتید خارجی به عنوان استاد حق‌التدریسی استفاده کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان در خصوص ادامه فعالیت اساتید بازنشسته در دانشگاه شریف نیز اظهار کرد: این افراد در صورت خواست دانشکده می توانند فعالیت خود در دانشگاه را ادامه بدهند بر اساس قوانین و مقررات اساتید بازنشسته نیز می‌توانند با یک سوم حقوق زمان شاغلی خود در دانشگاه ادامه تدریس داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار