کد خبر: ۷۸۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 12 October 2019
 
اخبار ویژه روزنامه ها

یک مقام ریاست جمهوری با انتقاد از سوءمدیریت موجود گفت نظارت مجلس بر دولت، کافی نیست و دولت برنامه‌ریزی دقیقی برای مقابله با تحریم‌ها ندارد.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

 

***********

 

 

کیهان

 

رأی‌الیوم: تلفن مقامات ایران از این پس زیاد زنگ می‌خورد

 

رأی‌الیوم در گزارشی نوشت کشورهای عربی که تاکنون به حمایت‌های آمریکا دل خوش کرده بودند، باید به دنبال راهی برای آشتی با ایران باشند.

 «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در گزارشی نوشت: پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کُردها را تنها گذاشت و آنها را با سرنوشت‌شان یعنی حملات موشکی و بمباران هوایی‌ ترکیه رها کرد، توئیت دیروز او سیلی محکم‌تری به گوش دیگر هم‌پیمانان عرب و حتی اسرائیلی آمریکا بود.

 ترامپ نوشت: «مداخله در خاورمیانه بدترین تصمیم آمریکا در طول تاریخ بوده است... به تدریج و با حفظ امنیت سربازان و نظامیان خود را به کشورشان باز می‌گردانیم». وی فاش کرد هزینه درگیری در خاورمیانه برای خزانه آمریکا «۸ هزار میلیارد دلار» بوده است.

 برای کشورهای عربی که به حمایت‌های آمریکا چشم امید داشتند و زیر سایه چتر این کشور بودند، صدها میلیارد دلار برای جلب رضایت ترامپ و دولتش هزینه کردند، در سفر او به ریاض برایش فرش قرمز پهن کردند و به صراحت بگویم برای امارات و عربستان، توئیت ترامپ چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

 پیام روشن است و نیازی به توضیح واضحات نیست: به ایران بروید، با مقامات ایران تماس بگیرید و با آنها آشتی کنید، به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیزی باشید که خروج ایمن از جنگ یمن و همزیستی (با دیگر کشورها) بر مبنای متغیرهای جدید منطقه را برایتان تضمین کند و تنها انتظار ابراز همدردی از ما داشته باشید. چه بسا ترامپ به چند کشور یا هم‌پیمان دیگر یا کشورهای وابسته به دولت آمریکا در منطقه نیز همچون کُردهای سوریه خیانت کند و صهیونیست‌ها نخستین کسانی بودند که پیام او را دریافتند و خیمه عزا بپا کردند.

 «دوری گولد» سفیر اسبق رژیم ‌اشغالگر در سازمان ملل و مدیرکل وزارت امور خارجه این رژیم اولین کسی بود که دیروز صدایش در آمد. او گفت:«آمریکایی‌ها کُردها را رها کرده‌اند چرا ما را رها نکنند؟»

 گولد آمریکا را خوب شناخته است، همان‌طور که هم‌پیمانان عرب را می‌شناسد. او در چندین نشست، در چارچوب روند عادی‌سازی روابط که به پایان خود نزدیک می‌شود، با ترکی الفیصل، رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان و انور عشقی دیدار داشته است و در محافل اسرائیل این حس را ایجاد می‌کند که ترامپ تصمیم گرفته است با عقب‌نشینی کامل سیاسی و نظامی ‌از خاورمیانه، یتیمانش را به حال خودشان بگذارد.

 علت تحول ناگهانی مواضع ترامپ چند مسئله است:

نخست اینکه: آمریکا نفت مازاد دارد و از یک کشور مصرف‌کننده نفت به کشوری صادرکننده تبدیل شده است. تولید نفت شیل این کشور تقریبا به ۱۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد و این یعنی آمریکا دیگر به خاورمیانه و بطور ویژه نفت عربستان و بار دفاعی که این مسئله دربر دارد، نیازی ندارد.

 دوم: افزایش توانمندی نظامی ‌محور مقاومت به فرماندهی ایران و نیز افزایش قدرت اقتصادی و نظامی ‌چین. برخی شواهد و قرائن نشان می‌دهد این کشور در ده سال آینده به بزرگ‌ترین قدرت دنیا تبدیل خواهد شد و تا ۵ سال دیگر به برتری دلار پایان خواهد داد.

 سوم: سلاح‌ها و سامانه‌های دفاعی آمریکا در حمایت از عربستان و اسرائیل در برابر سلاح‌های مشابه، ناکام بودند و نمونه آن نیز حمله به قلب صنایع نفتی عربستان یا سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی بود که حریم هوایی ایران را در تنگه هرمز نقض کرد، چرا که موشک‌های بالستیک کروز و پهپادهای ایرانی به موتورهای جت بسیار پیشرفته‌ای مجهزند.

 چهارم: تحریم‌های آمریکا نه تنها ایران، چین، روسیه و ونزوئلا را به زانو در نیاورد بلکه موجب شد این کشورها و دیگر کشورها ائتلافی قدرتمند و نامحدود در این زمینه تشکیل دهند.

 پنجم: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ قول داد همه نیروهای آمریکا را از خاورمیانه خارج کند و با جنگ عراق و افغانستان مخالفت کرد، اما این تصمیم را به تاخیر انداخت تا بتواند میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی کشورهای عربی باج خواهی کند و حالا که شیر (این گاوها) خشک شده است، ترامپ به سران این کشورها می‌گوید: «می‌خواهم به شما سلاح بفروشم.. نه اینکه از سلاح‌های خود برای دفاع از شما استفاده کنم، این مأموریت را خودتان عهده‌دار شوید من هم از دور شما را تماشا می‌کنم».

عطوان در پایان نوشت: اینکه تصمیم‌گیرنده، طراح و ناظر اصلی حمله به بقیق چه کسی بود کاری ندارم، اما بر این باورم علت اصلی دستپاچگی رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی، این حمله بود که به اذعان مقامات و کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی، عوامل آن به معنای واقعی کلمه نابغه بودند.

بیست موشک و پهپاد تاسیسات نفتی عربستان را از فاصله چند صد کیلومتری و با دقت تقریبا ۹۰ درصدی هدف گرفتند و اسرائیلی‌ها را به وحشت انداختند، زیرا کسی که می‌تواند به چنین کاری دست بزند و سامانه‌های موشکی (پاتریوت) و رادارهای آمریکایی را شکست دهد، به راحتی می‌تواند نیروگاه اتمی‌دیمونای اسرائیل یا هر موضع دیگری را در عمق فلسطین‌اشغالی هدف بگیرد. پس از این حمله دیگر حزب‌الله نیازی به ۱۵۰ هزار موشک ندارد زیرا تنها ۱۰ موشک نقطه‌زن برای نابودی همه فرودگاه‌ها، نیروگاه‌های برق و آب، کارخانه‌ها، انبارهای آمونیاک و نیروگاه هسته‌ای دیمونا در النقب کفایت می‌کند.

باز هم می‌گویم، تلفن سران ایران این روزها و هفته‌های آینده مشغول خواهد بود و کسانی که در خاورمیانه به دنبال جلب دوستی و حمایت‌های (ایران) هستند، تماس خواهند گرفت، اما قطعا نتانیاهو بین آنها نخواهد بود زیرا کسی به تماس او پاسخ نخواهد داد. شاید هم پاسخ او موشک باشد. باید منتظر بود و دید.

 

نمره مردودی اشرفی اصفهانی به دولت، مجلس و شورای شهر اصلاح‌طلب

 

یک مقام ریاست جمهوری با انتقاد از سوءمدیریت موجود گفت نظارت مجلس بر دولت، کافی نیست و دولت برنامه‌ریزی دقیقی برای مقابله با تحریم‌ها ندارد.

محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی تخلفات ستاد ریاست جمهوری به روزنامه آرمان گفت: یکی از مسائل مهمی که سبب ضعف اعتماد عمومی شده حیف‌ومیل‌کردن بیت‌المال و پرونده‌های فساد اقتصادی است... ریشه این مسائل در سوءمدیریت است.

وی افزود: اغلب اقشار جامعه در وضعیت نامناسب اقتصادی به‌سر می‌برند و تنها عده محدودی در رفاه هستند. در نتیجه قشر عظیمی از مردم در معرض آسیب‌های جدی اقتصادی قرار گرفته‌اند و زندگی آنها با مخاطراتی همراه شده است.

امروز جوانانی در جامعه ما وجود دارند که به دلیل بیکاری و مشکلات زندگی موفق نشده‌اند ازدواج کنند و سن آنها از حد معمول بالاتر رفته است. نرخ مسکن در کشور به اندازه‌ای در حال رشد است که دستیابی به مسکن برای بسیاری از جوانان به یک آرزو تبدیل شده است.

اشرفی اصفهانی تصریح کرد: بنده نسبت به عملکرد دولت آقای روحانی انتقاداتی را وارد می‌دانم. متاسفانه نظارت کافی روی دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد و از طرف دیگر نظارت مجلس نیز روی عملکرد دولت به اندازه کافی نیست.

به هرحال جریان‌های سیاسی در انتخابات گذشته با شعارها و وعده‌های بزرگی مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کردند. این وضعیت به‌خصوص درباره جریان اصلاحات وجود داشت، این در حالی است که عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس و همچنین شورای شهر قابل قبول نبوده و به همین دلیل مردم نسبت به ادامه حمایت خود از جریان‌های سیاسی با تردیدهایی مواجه هستند.

وی همچنین گفت: مدیریت اجرایی کنونی، برنامه‌ریزی دقیقی برای مقابله با تحریم‌ها نکرده است. شاید اگر برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این زمینه صورت می‌گرفت و پیش‌بینی‌های لازم در زمینه جابه‌جایی قدرت در آمریکا صورت می‌گرفت تحریم‌ها تا به این اندازه در زندگی مردم تاثیر نمی‌گذاشت.

 

امام جمعه بغداد: عوامل دشمن را به مردم معرفی خواهیم کرد

 

آیت‌الله سیدیاسین حسینی، امام جمعه بغداد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به آبشخور آمریکایی و اسرائیلی ناآرامی‌های عراق، عوامل پشت صحنه آنها در داخل کشور عراق را تهدید به افشاگری کرد.

ایشان در آغاز، خواسته مردم را مشروع و به‌جا دانسته و گفت؛ من هم اگر حالم مساعد بود با آنها همراه می‌شدم ولی باید دید هدفمان از آمدن به خیابان‌ها چه بوده است؟ عده‌ای، خواسته‌های مشروع داشتند اما عوامل نفوذی از این فرصت استفاده کرده و اساس حاکمیت اسلام و تشیع در عراق را زیر سوال بردند، آنها خواستار بازگشت عراق به نظام بعثی دوران قبل و تحت سلطه آمریکا بودند.

آیت‌الله حسینی خطاب به مردم گفت؛ اکنون هریک از جریاناتی که در آشوب‌ها دخالت داشته‌اند از طریق رسانه‌های خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای اهداف اصلی خود را مطرح کرده‌اند. آنها در پی این بودند که دولت کنونی را سرنگون کرده و دولتی که دست‌نشانده آمریکا باشد را بر عراق مسلط کنند.

نظام کنونی عراق یک نظام حکومتی برخاسته از اسلام و مرجعیت شیعه است که با خون شهدای والامقاممان پایه‌ریزی شده است و گفت: به خون شهدا سوگند که ملت عراق هرگز به عوامل دشمن اجازه دست‌درازی نمی‌دهند و چنانچه دست از توطئه برندارند، آنها را به مردم معرفی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

ایران

 

 تلاش ترامپ برای رفع اتهام از پرونده رضا ضراب

 

   خبر اول اینکه، شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس جمهوری امریکا دو سال پیش از وزیر امور خارجه وقت این کشور خواسته بود از پرونده تاجری ایرانی-ترکیه‌ای که متهم به دور زدن تحریم‌های امریکا بود، رفع اتهام کند.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، سه منبع آگاه از نشستی در دفتر ریاست جمهور امریکا در سال ۲۰۱۷ گفته‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در آن موقع از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه وقت امریکا خواسته بود که وزارت امور خارجه را متقاعد به رفع اتهام از پرونده یک تاجر طلا با تابعیتی ایرانی-ترکیه‌ای کند که موکل رودی جولیانی[وکیل شخصی ترامپ] بوده است. این افراد مطلع از موضوع همچنین اظهار کردند که تیلرسون با استدلال اینکه چنین کاری موجب مداخله در بازجویی ادامه‌دار رضا ضراب، تاجر یاد شده خواهد شد، این درخواست را رد کرد و اعضای دیگر در دفتر ریاست جمهوری از این درخواست شگفت‌زده شده بودند.

ضراب آن موقع به اتهام دور زدن تحریم‌های امریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران، در حال طی کردن روند محاکمه در یک دادگاه فدرال در نیویورک بود. او مایکل موکازی، دادستان کل امریکا و رودی جولیانی را که گفته است بارها به مقامات امریکایی رجوع کرده تا بیرون از دادگاه به راه‌حلی دیپلماتیک برای موکلش دست پیدا کند، برای وکالت پرونده‌اش انتخاب کرده بود.

 

اعتراف رئیس موساد درباره فهرست ترور اسرائیل

 

  خبر دیگر اینکه، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل «موساد» گفت که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران تاکنون در فهرست ترور اسرائیل قرار نگرفته است اما ترور وی امکانپذیر است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «یوسی کوهین» در گفت وگو با روزنامه عبری «مشبحاه» افزود: «موساد کارهای سلیمانی را زیر نظر دارد و ما به مبارزه با آنها می‌پردازیم و هرکاری را انجام می‌دهیم تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم.» کوهین با اشاره به موضوع ترور افراد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» گفت: «افراد بزرگ جنبش حماس را در جهان ترور می‌کنیم اما حماس آن را اعتراف نمی‌کند.»

 

خبرنگار روس بازداشت‌شده در تهران آزاد شد

 

  شنیدیم که، خبرنگار روس بازداشت‌شده در تهران، آزاد شد. سفارت روسیه در ایران بامداد پنجشنبه ۱۸ مهر در صفحه توئیتر خود نوشت: در نتیجه تلاش‌های مشترک وزارت امور خارجه روسیه و سفارت مسکو  در تهران، ایران تصمیم به آزاد کردن «یولیا یوزیک» خبرنگار روس بازداشت‌شده در تهران گرفت و او اوایل صبح روز ۱۰ اکتبر با یک پرواز تهران را به مقصد روسیه ترک کرد. به گزارش ایسنا، طبق اخبار منتشر شده، این روزنامه‌نگار روس به دلیل برخی مشکلات مربوط به روادید در ایران بازداشت شده بود.

 

همسر کاووس سیدامامی از ایران رفت

 

  دست آخر اینکه، مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی - متهم پرونده معروف به فعالان محیط زیستی - که بهمن سال ۹۶ بنابر اعلام مسئولان در اوین خودکشی کرد، با رفع دستور قضایی مبنی بر ممنوعیتش برای خروج از کشور، از ایران رفت.

به گزارش ایرنا، پیام‌ درفشان وکیل همسر کاووس سیدامامی افزود که موکلش با اخذ گذرنامه به صورت قانونی و بدون ایجاد هرگونه مشکل و مانع از کشور خارج و نزد فرزندان خود به کانادا رفته است. خانم ممبینی پس از آن با دستور مقام قضایی ممنوع‌الخروج شد که اوایل بهمن ۹۶ مرحوم  کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از فعالان محیط زیستی به همراه چند نفر دیگر از فعالان محیط زیستی بازداشت و در زندان اوین خودکشی کرد و درگذشت.

 

 

 

 

 

خراسان

 


هشدار جدی به مدیران درباره باز کردن پاکت

 

یک مسئول مهم دولتی در ابلاغیه روزهای اخیر خود به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به تاکیدات مندرج در قانون برگزاری مناقصات، متذکر شده است علاوه بر قانون مذکور، اساسنامه هیئت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات، حاکی از آن است که مناقصه گران حق شرکت در جلسات گشایش پاکت ها اعم از نوع "الف، ب یا ج" را داشته باشند و باید از آن ها برای حضور در این جلسات دعوت به عمل آورده شود بنابراین رعایت نکردن این دستور و تکلیف، از مصادیق حق طرح شکایت خواهد بود.

 

اولین دستور دولتی پس از تاکیدات رهبر انقلاب درباره دانش بنیان ها

 

پس از دیدارها و بیانات رهبر انقلاب در روزهای گذشته با نخبگان و پژوهشگران برتر که محورهای مهمی در خصوص تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان مطرح شد، یک مسئول اقتصادی در کابینه با صدور بخشنامه ای خطاب به مدیران زیرمجموعه خود از آن ها خواسته است برنامه و راهکارهای خود در حوزه هایی چون مشارکت با شرکت های دانش بنیان در قالب ایجاد R&D مشترک، رویدادهای استارت آپی، تفویض اختیارات به مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها و نیز حمایت مالی از این مجموعه ها را گردآوری، ارسال و در عین حال اجرایی کنند.

 

 

 

 

آرمان

 

صدور حکم راننده جنجالی پورشه‌سوار

 

راننده پورشه‌سوار خیابان کارگر اصفهان به پرداخت دیه و حبس تعزیری محکوم شد. رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در پی وقوع برخورد سواری پورشه با پراید و فوت راننده پراید در پی آن، تحقیقات اولیه این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بررسی شد. محمدرضا حبیبی افزود: بر این اساس شعبه ۱۲۲ دادگاه کیفری۲ با بررسی عوامل موثر در این پرونده، بی‌احتیاطی راننده خودروی پورشه را در رانندگی محرز دانست و وی را مستند به قوانین مربوطه در قانون مجازات اسلامی از جنبه خصوصی بزه به پرداخت یک فقره دیه کامل از جهت قتل غیرعمد و پنح‌درصد دیه کامل از جهت برخی جراحات در حق اولیای دم محکوم کرد. وی گفت: همچنین این راننده متخلف از جنبه عمومی جرم به تحمل سه‌سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دوسال محکوم شد، که اجرای یک‌سوم از مجازات حبس وی به‌صورت تعلیق درآمد.

 

آزادی خبرنگار روسیه در ایران

 

سفارت روسیه در تهران از آزادی یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روسی که به دلیل برخی تخلفات در زمینه روادید در ایران بازداشت شده بود خبر داد و گفت که او راهی مسکو شده است. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سفارت روسیه در تهران نوشت؛ یوزیک آزاد شده و در حال بازگشت به روسیه است. طبق این گزارش، این روزنامه‌نگار در ساعات اولیه ۱۰ اکتبر تهران را به مقصد مسکو ترک کرده است. سفارت روسیه در تهران در کانال تلگرامی خودش نوشته است:«در نتیجه تلاش‌های مشترک وزارت امور خارجه روسیه و سفارت روسیه در تهران ایران تصمیم گرفته یولیا یوزیک را آزاد کند. ایشان در ساعات اولیه ۱۰اکتبر با پرواز شرکت Aeroflot از ایران راهی مسکو شد.» آندری گانکو، سخنگوی سفارت روسیه گفته که یوزیک بعد از آزادی از زندان گفته که مشکلی ندارد.

 

حکم زندان برای شهردار اسبق یزد

 

یکی از شهرداران پیشین یزد که مدیرعامل یک شرکت تعاونی مسکن هم بوده، به جرم فروش یک آپارتمان به دو نفر به یک‌سال حبس تعزیری و پرداخت یکصدوپنجاه میلیون تومان خسارت به شاکیه محکوم شده و حکم در دادگاه تجدیدنظر هم تایید و در آستانه رفتن به زندان دچار قلب درد و یک شب در بیمارستان افشار بستری شده است، بر اساس همین گزارش شرکت مورد نظر در فروش آپارتمان به چند نفر موارد متعددی را داشته و در رابطه با یکی از این موارد نتوانست رضایت شاکی را جلب کند و حضور شهردار پیشین مورد اعتراض هیات مدیره هم بوده و فعلا سمتی در این شرکت ندارد و آقای «م.» فعلا سکاندار مدیرعاملی این شرکت را به عهده دارد. حکم دادگاه در اجرای احکام منتظر سلامتی و اعزام وی به زندان است.

 

چوب حراج به 57 اثر ایرانی

 

حراجی کریستیز لندن در قالب حراجی جدید هنر اسلامی، مجموعه‌ای از آثار هنری و تاریخی ایرانی را به فروش خواهد گذاشت. در این حراجی که با عنوان هنر دنیای اسلام و هند شامل فرش و قالیچه‌های شرقی برگزار می‌شود، در مجموع ۲۸۷ اثر به فروش گذاشته می‌شود که ۵۷ اثر منشأ ایرانی دارند. تعداد زیادی از آثار ایرانی در این حراجی مربوط به دوره صفویه و قاجار هستند و شامل نسخ خطی، قرآن‌های قدیمی، ظروف تزئینی و دیگر موارد می‌شوند. اما یک نقاشی رنگ روغن از محمد صادق از هنرمندان برجسته قرن ۱۸ ایران که نقاش دربار کریم‌خان زند بوده بالاترین قیمت را در میان آثار ایرانی به خود اختصاص داده و قیمت تقریبی ۱۲۲هزار دلار تا ۱۸۴هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

خودکشی دخترجوان از پل زیرگذر

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران از خودکشی یک دختر جوان در زیرگذر گچساران خبرداد. سهراب صیدی گفت: حدود ساعت ۲۱ پنجشنبه‌شب دختر جوان حدود ۲۴ یا ۲۵ساله در زیرگذر گچساران اقدام به خودکشی کرد. وی با بیان اینکه متوفی با پرت‌کردن خود از بالای زیرگذر اقدام به خودکشی کرده است، اظهارکرد: تحقیقات درباره دلایل خودکشی و اطلاعات شخصی این فرد در حال بررسی است. صیدی بیان کرد: علت و انگیزه این اقدام معلوم نیست و هویت این دختر نیز تاکنون مشخص نشده است.

 

ماجرای پیغام مهم به آیت‌ا... هاشمی

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسیح مهاجری گفت: آقای هاشمی ظرفیت‌های زیادی داشت؛ همین بس که یک ملاقات ایشان با امیرعبدا... (پادشاه عربستان) در پاکستان توانست روابط ایران و عربستان را به جایی برساند که ایران بتواند بهترین استفاده‌ها را از این روابط ببرد. یادم می‌آید روزی در نجف خدمت آیت‌ا... سیستانی رسیدم. از مطالبی که ایشان و پسرشان به من گفتند این بود که به آقایان در ایران بگویید که هرگاه روابط ایران و عربستان خوب باشد همه ما شیعیان در عراق، خلیج‌فارس و... زندگی راحتی داریم و مشکلی نداریم، اما فقط کافی است این روابط به‌هم بخورد آن موقع است که همه ما گرفتار می‌شویم.

 

اسنادی از معامله شهرداری آستانه

 

اسناد نشان می‌دهد شهرداری آستانه اشرفیه در دو نوبت جداگانه اقدام به معامله با برادر یکی از اعضای شورا(نرجس محمددوست) نموده است. معاملاتی که در آن امضای شهردار آستانه هم به چشم خورده و مانع از آن می‌شود که این‌بار شهردار نسبت به آن ابراز بی‌اطلاعی کند. هرگونه معامله و انعقاد قرارداد شهرداری‌ها با اعضای شورای شهر و بستگان درجه یک آنها خلاف قانون است. حالا اما یکی از رسانه‌های استان به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد شهرداری آستانه اشرفیه در دو نوبت جداگانه اقدام به معامله با برادر یکی از اعضای شورا(نرجس محمددوست) نموده است؛ معاملاتی که در آن امضای شهردار آستانه هم به چشم می‌خورد.

 

تشویق عجیب صدام در بازی اردن

 

تقابل دو تیم اردن و کویت که از گروه B این مسابقات بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند خاتمه یافت و دو تیم به یک امتیاز اکتفا کردند. تساوی رقابت اردن و کویت در جدول را داغ‌تر کرد و این دو تیم با ۴ امتیاز به دنبال استرالیای صدرنشین حرکت می‌کنند اما جدال دو کشور عربی حاضر در این گروه، هرچند در داخل زمین اتفاق هیجان‌انگیزی نداشت، روی سکوها با تنش‌های عجیبی همراه بود. در این بازی جنجالی، هواداران تیم‌ملی اردن که میزبان دیدار بودند، با شعارهایی عجیب اقدام به تشویق صدام، دیکتاتور سابق عراقی کردند.

 

آقای خزعلی بالای منبر چه گفت؟

 

وزیر کشاورزی دولت شهید رجایی گفت: آقای خزعلی بالای منبر گفت که من کمونیست هستم. خبرآنلاین نوشت؛ محمد سلامتی درباره خاطراتش از دوران حضورش در وزارت جهاد کشاورزی دولت شهید رجایی گفت: ماجرای اصلاحات ارضی باعث شد من را سوسیالیست و حتی کمونیست بدانند. بعد از اینکه من در مجلس سوم رأی آوردم، آقای خزعلی بالای منبر رفت و گفت یک نفر مثل آقای سلامتی که کمونیست است، رأی آورده که وارد مجلس شود و معلوم نیست که در مجلس می‌خواهد چه کار کند.

 

تغییر نام دختر شهید

 

در حین دیدار سردار قاسم سلیمانی از شهید کرجی مدافع حرم، شهید محرابی، فرمانده سپاه قدس ایران، نام دختر یکی از اعضای خانواده را به خواست مادر این دختر از آرشیدا به زینب تغییر می‌دهد و می‌گوید: «زینب نام دختر حضرت علی(ع) است و خانواده شهید مدافع حرمی به نظر من باید یک زینب داشته باشد.» شهدای مدافع حرم در راه دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه در مبارزه با نیروهای تکفیری به شهادت رسیده‌اند.

 

ثروتمندان 23برابر فقرا یارانه بنزین خوردند

 

بررسی یک گزارش از نحوه توزیع یارانه پنهان و ضریب اصابت یارانه پنهان انرژی به دهک‌های بالا نشان می‌دهد، طی سال ۹۷ نسبت بهره‌مندی دهک دهم به دهک اول از یارانه بنزین ۲۳برابر بوده است. در مصرف برق نیز نسبت بهره‌مندی دهک دهم به دهک اول ۳.۶ برابر برآورد شده است. در حوزه دارو نیز دهک دهم ۱۹.۵ برابر دهک اول از یارانه دارو بهره‌مند شده است.

 

تکذیب خبر رفع فیلتر تلگرام

 

ابوالحسن فیروزآبادی، به خبر منتشرشده در فضای مجازی درباره رفع فیلتر تلگرام واکنش نشان داد. دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد اظهارنظر منتشرشده از قول وی درباره رفع فیلتر تلگرام گفت: کل خبر منتسب به اینجانب در مورد رفع فیلتر تلگرام جعلی و ساختگی است، من هیچ‌گونه مصاحبه‌ای در این مورد نداشته‌ام.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
DR MAXWELL
|
Nigeria
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
آیا می خواهید کلیه بخرید یا می خواهید کلیه خود را بفروشید؟ آیا به دنبال تجزیه فرصتی برای فروش کلیه خود برای پول هستید و نمی دانید چه کاری انجام دهید ، سپس امروز با ما تماس بگیرید و ما به شما مبلغ خوبی مبلغ 500000 دلار برای کلیه خود پیشنهاد می دهیم. نام من دکتر MAXWELL من متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان BILL ROTH HOSPITAL هستم. بیمارستان ما در جراحی کلیه تخصص دارد و ما همچنین با خریدار و پیوند کلیه ها با یک اهدا کننده زنده متقاضی سروکار داریم. ما هستیم
واقع در هند ، ایالات متحده ، مالزی ، سنگاپور. جاپان

اگر علاقه مند به فروش یا خرید کلیه هستید ، دریغ نکنید
برای تماس با ما از طریق و از طریق ایمیل.
ایمیل: birothhospital@gmail.com
شماره برنامه وات: +33751490980

با احترام
مدیر پزشکی
DR MAXWELL
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار