تابناک / به دلیل برخی از کم‌لطفی‌ها تاکنون مصوبه شورای شهرستان رشت مبنی بر سلب عضویت دو عضو شورای رشت که در شورای شهرستان رشت حضور دارند به نتیجه نرسیده است. حامد عبداللهی از مجموع ۲۴ جلسه شورای شهرستان، در ۲۱ جلسه حضور نداشت! تا زمانی که مصوبه سلب عضویت این دو عضو تعیین تکلیف نشود پس‌ازاین در هیچ‌کدام از جلسات شورای شهرستان شرکت نمی‌کنم.
کد خبر: ۷۸۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 10 October 2019

تابناک / به دلیل برخی از کم‌لطفی‌ها تاکنون مصوبه شورای شهرستان رشت مبنی بر سلب عضویت دو عضو شورای رشت که در شورای شهرستان رشت حضور دارند به نتیجه نرسیده است. حامد عبداللهی از مجموع ۲۴ جلسه شورای شهرستان، در ۲۱ جلسه حضور نداشت! تا زمانی که مصوبه سلب عضویت این دو عضو تعیین تکلیف نشود پس‌ازاین در هیچ‌کدام از جلسات شورای شهرستان شرکت نمی‌کنم.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت عصر امروز در بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهرستان در ساختمان جلسات شورای شهرستان با اشاره به اینکه برای دومین بار متوالی جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه شورای شهرستان رشت لغو شده است، اظهار کرد: انتظار ورود فرماندار رشت به این موضوع را داریم.

 

پیگیری و تعیین تکلیف توسط فرمانداری

ابراهیم اخوان با بیان اینکه باید نسبت به تعهداتمان پایبند باشیم، افزود: به علت عدم حضور برخی از اعضای شورای شهرستان رشت در جلسات شورا همچنان شاهد عدم انتخاب هیئت‌رئیسه جدید شورای شهرستان هستیم و این روند نگران‌کننده است.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع را از طریق فرماندار رشت پیگیری می‌کنیم، گفت: طی تماس تلفنی با فرماندار رشت عدم حضور برخی از اعضای شورای شهرستان رشت را در جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه شورای شهرستان را به اطلاع فرماندار رشت رساندم و وی نیز قول مساعد به‌منظور پیگیری این مسئله را داده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر تمام تلاش خود را به‌منظور رفع مشکلات به کار گرفتیم، بیان کرد: در جلسه هیجدهم شورای شهرستان رشت در تیر ماه سال ۹۸ موضوع سلب عضویت دو عضو شورای رشت به علت غیبت‌های مکرر را مطرح و با موافقت اعضا مصوبه‌ای از این بابت به فرمانداری رشت ارسال کردیم.

اخوان با تأکید بر اینکه پرونده سلب عضویت دو عضو شورای رشت که در شورای شهرستان عضویت دارند در هیئت حل اختلاف استانداری گیلان در حال بررسی است، تصریح کرد: دبیر هیئت حل اختلاف پس از مدتی به بنده اعلام کرد که دلایل طرح موضوع سلب عضویت را برای بررسی در هیئت حل اختلاف ارائه کنم که بنده نیز این اقدام را انجام دادم اما متأسفانه به دلیل برخی از کم‌لطفی‌ها تاکنون مصوبه شورای شهرستان رشت مبنی بر سلب عضویت دو عضو شورای رشت که در شورای شهرستان رشت حضور دارند به نتیجه نرسیده است.

وی به غیبت‌های حامد عبداللهی در شورای شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: حامد عبداللهی از مجموع ۲۴ جلسه شورای شهرستان ۲۱ جلسه حضور نداشت و حجت جذب نیز در 11 جلسه غیبت داشت.

ارسال نامه سلب عضویت برای دو عضو غایب به فرمانداری

عضو شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرماندار رشت باید به مصوبه شورای شهرستان توجه کند، اظهار کرد: شورای شهرستان رشت بابت عدم حضور و سلب عضویت دو تن از اعضای شورای شهرستان مصوبه‌ای به فرمانداری رشت ارسال کرد اما متأسفانه تاکنون این موضوع به سرانجام نرسیده است.

سید جواد ترمه با تأکید بر اینکه روند شورای شهرستان رشت روبه‌جلو بود افزود: متأسفانه در شرایط فعلی برخی به علت کسب کرسی هیئت‌رئیسه موجب بروز حواشی فراوانی شده‌اند و انتظار داریم این روند با ورود فرماندار رشت خاتمه پیدا کند.

بی‌حرمتی به اعضای شورای شهرستان و آرای مردم توسط غائبین

عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عدم حضور برخی از اعضای شورای شهرستان رشت در جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه بی‌حرمتی به دیگر اعضای شورای شهرستان و آرای مردم است، اظهار کرد: عدم حضور دو تن از اعضای شورای شهر رشت در جلسات شورای شهرستان موجب بروز مشکلاتی شده است و انتظار داریم فرماندار رشت پیگیر این وضعیت نگران‌کننده باشد.

رحیم پورطالمی با تأکید بر اینکه وضعیت مصوبه پیشین شورای شهرستان پیرامون سلب عضویت دو عضو شورای رشت از شورای شهرستان توسط فرماندار رشت تعیین تکلیف شود افزود: تا زمانی که مصوبه سلب عضویت این دو عضو تعیین تکلیف نشود پس‌ازاین در هیچ‌کدام از جلسات شورای شهرستان شرکت نمی‌کنم.

برخی به دنبال بهانه‌های بنی اسرائیلی هستند

یکی دیگر از اعضای شورای شهرستان رشت نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه باید پذیرای دموکراسی باشیم، اظهار کرد: اعضای شورای شهرستان بر اساس دموکراسی با رأی مردم انتخاب‌شده‌اند و این روند باید در عملکرد خودمان نیز مشهود باشد.

سیده مریم پاکزاد با بیان اینکه برخی به دنبال بهانه‌های بنی اسرائیلی هستند، افزود: انتظار داریم شورای حل اختلاف استان نیز نسبت به عملکرد دوشخصیتی که با اقداماتشان مجموعه شورای شهرستان رشت را زیر سؤال برده‌اند ورود کند.

خودداری از برگزاری جلسات شورای شهرستان رشت

در این جلسه با موافقت اعضای شورای شهرستان رشت مصوب شد تا زمانی که پرونده سلب عضویت حامد عبداللهی و حجت جذب در هیئت حل اختلاف استان تعیین تکلیف نشود از برگزاری جلسات شورای شهرستان رشت خودداری شود.

 

گفتنی است که حامد عبداللهی، حجت جذب، مجتبی عزیز صفت، محمد صادقی، مجید فاتحی، محرمعلی رسولی، محمدعلی شورشی از اعضای غائب شورای شهرستان رشت در جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه بودند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار