جعفرزاده ایمن ابادی؛
تابناک / نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: اجازه دهیم نقدها نوشته و شنیده شود، نگذاریم حرف‌ها سر از زیر زمین دربیاورد و دست آخر به دست دشمن برسد.
کد خبر: ۷۸۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 07 October 2019

تابناک / نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: اجازه دهیم نقدها نوشته و شنیده شود، نگذاریم حرف‌ها سر از زیر زمین دربیاورد و دست آخر به دست دشمن برسد.

 

کشور زمانی درست می‌شود که حرف‌ها شنیده می‌شود / نباید اجازه دهیم که انتقادات, حرف‌ها و دردودل‌ها در گلوها خفه شود به زیر زمین‌ها برود 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره گفته دبیر شورای نگهبان مبنی بر این که مخالفان نظام باید محاکمه و محکوم شوند و این درست در جهت عکس گفته‌های رهبری است، گفت: نکته اول این است که ما باید بین برانداز و نقادان تفاوت قائل شویم؛ به کسانی که به نحوه اجرای حاکمیت نقد دارند مطابق قانونی باید فرصت بیان انتقاداتشان داده بیان و حرف‌هایشان شنیده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر کسی خدایی نکرده به سمت براندازی رفت قانون اساسی تکلیف او را روشن کرده است که طبق آن باید محاکمه و برخورد شود ولی وقتی شخصی نقد دارد باید گفته‌هایش به گوش برسد،‌ اصلا کشور زمانی درست می‌شود که حرف‌ها شنیده می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که انتقادات, حرف‌ها و دردودل‌ها در گلوها خفه شود به زیر زمین‌ها برود، اگر این اتفاق بیفتد آن زمان است که سر از شبکه‌های خارجی در می‌آورد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه باید به سمت سویی گام برداریم تا اجازه دهیم حرف‌ها زده و مطالب نوشته شود، گفت: نباید منتقدان را بترسانیم اجازده دهیم نقدشان را بگویند زیرا هرچه این مطالب در داخل گفته بهتر است تا بروند و در بیرون از کشور نقدهایشان را بیان کنند.

وی تاکید کرد:‌ اینکه با منتقدان برخورد کنیم و بگویم آن ها محاکمه شوند رفتار خوبی نیست.

جعفرزاده در پاسخ به اینکه اگر برخوردی هم با منتقدان می‌شود آیا نباید بر اساس قانون جرم سیاسی باشد اظهار داشت: برخورد باید بر اساس قانون صورت گیرد، البته شما بدانید در جرائم سیاسی همیشه میزان محکومیت کمتر از جرائم عادی است.

وی ادامه داد: در حقوق اساسی می‌گویند که فرد مرتکب جرم سیاسی می‌شود به دلیل آن‌که برای منفعت خودش نبوده است باتوجه به اینکه برای منفعت شخصی خودش اقدامی انجام نداده است و به تصور خودش حتی اگر غلط هم باشد، می‌خواسته به نفع جمع عمل کند، نباید او را طوری مجازات کرد که گویی برای منفعت خودش کاری انجام داده است، باید همیشه حداقل‌ها را در نظر گرفت.

این عضو کمیسیون هیأت رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مدعی شد: متاسفانه برخی از قضات ما در زمینه جرائم سیاسی و در قبال این نوع از متهمان، احساسی عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا در شرایطی که کشور دارد بیان کردن چنین مطالبی درست است یا خیر گفت: ما در شرایطی قرار داریم که تنها راه‌مان داخل کشور است، همان‌گونه که می‌گوییم باید نگاه‌مان به داخل باشد باید زمینه را فراهم کنیم، اگر وفاق، همدلی، دوستی و اتحاد باشد قابل درک است اما غیر از این باشد دچار مشکل خواهیم شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که بر طبل افتراق می‌کوبند کشور را دچار چنددستگی می‌کنند قطعا دوست‌دار نظام و انقلاب نیستند، دوست‌دار نظام و انقلاب همه را زیر چتر بزرگ رهبری جمع می‌کند اگر به این طریق پیش برویم می‌توانیم در ادامه راه انقلاب در مبارزه با دشمن موفق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اتحاد به معنی تک‌صدایی نیست که بگوییم یک صدا دربیاید، قطعا ما نمی‌گوییم یک صدا بیرون بیاید اما باید در مجموع یک وفاقی باشد.

جعفرزاده ادامه داد: ما یکسری اصول کلی داریم که درباره آن شبهه نداریم؛ مانند مبارزه و تکیه بر داخل که روی آن‌ها اتفاق نظر داریم اما اگر روی بخش دیگری بخواهیم افراط داشته باشیم و همین نیرو داخلی را سرخورده کنیم دیگر کسی انقلاب و نظام باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: تاریخ انقلاب را مشاهده کنید وزرا و روسای‌جمهور سرمایه‌های ما بودند چه کسانی به انحراف کشیده شدند و چه کسانی که رو به انحطاط نهادند سرمایه‌های این کشور بودند ما باید تک تک آن‌ها را حفظ می‌کردیم اما نتواستیم مسئولان کشور خودمان را حفظ کنیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: این حفظ نکردن هم صرفا مربوط به جنبه‌های سیاسی نیست بلکه زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد.

وی ادامه یاد آور شد: طرح فساد را که ورود کردند مشخص شد ما برنامه جامعی برای حفظ مسئولان نظام‌مان نداریم و فقط حفاظت امنیتی و فیزیکی برای آنان در نظر گرفتیم که این کار یک مشکل بزرگ است و صیانت از مسئولان در انواع مختلف در دستور کار ما قرار نداشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
خب اینجا دو نکته وجود داره یکی اینکه کو گوش شنوا و یکه اینکه کو مسئولی که بخواد بشنوه!
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
خب اینجا دو نکته وجود داره یکی اینکه کو گوش شنوا و یکه اینکه کو مسئولی که بخواد بشنوه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار