کد خبر: ۷۸۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 30 September 2019
 
افتتاح ۴۰ واحد بوم‌گردی در گیلان تا پایان امسال

تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تاکنون ۳۹ مجوز احداث واحد بوم‌گردی در استان صادر شده و تا پایان امسال هم ۴۰ واحد بوم‌گردی دیگر افتتاح می شود.

شهرود امیرانتخابی در حاشیه سفر به لاهیجان به خبرنگار ایرنا افزود: در هفته جهانی  گردشگری ۶۰ برنامه  در گیلان اجرا  می شود که افتتاح ۱۵ طرح سرمایه گذاری با حدود ۳۰۰میلیارد ریال از جمله این برنامه هاست.

وب ادامه داد: برخی از این طرح ها به بهره برداری رسیده و برخی نیز طی چند روز آینده به بهره برداری می رسند که ۱۳ واحد اقامتگاه بوم گردی ، یک هتل آپارتمان در رودسر، تاکسی تلفنی گردشگری لاهیجان از جمله این طرح ها هستند  و یک هتل نیز در صومعه سرا و سامانه ساتک یا تورهای گردشگری که برای ساماندهی تورهای گردشگری است، افتتاح می شوند. 

امیرانتخابی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل گیلان  در ورود تورهای گردشگری به استان بود که برای حل این مشکل  سامانه  ساتک با همکاری ناجا طراحی و راه اندازی شده است.

وی در توضیح طرح های شهرستان لاهیجان گفت: در سومین روز هفته جهانی گردشگری سه طرح با حدود ۲۵۰میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری افتتاح و به بهره برداری رسیدند که شامل یک واحد اقامتگاه بوم گردی به نام سیدآقا، اولین تاکسی تلفنی گردشگری و دفتر خدمات گردشگری بودند.

وی تصریح کرد:  واحد بوم گردی سیدآقا در روستای زمیدان لاهیجان با حدود چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال  هزینه راه اندازی شد که دومیلیارد و ۵۰۰میلیون ریال آن از تسهیلات دولتی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد : توجه به اصول زیست محیطی و اصالت اقامت گاه های بوم گردی در ترویج آداب و رسوم و سنت های اصیل گیلان و جذب گردشگران ورودی به استان از جمله اهداف این اداره کل در توسعه اقامتگاه های بوم گردی  است.

به گفته امیرانتخابی ، دفتر خدمات مسافرتی نیز با اعتبار سه میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث  و برای سه نفر اشتغال ایجاد شده است.

پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری است و تا یک هفته پس از آن، هفته گردشگری نام گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار