کد خبر: ۷۷۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 04 September 2019

پرورش کرم ابریشم در مازندران امسال ۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ، مسئول طرح و برنامه معاون امور دام جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نوغداری در استان‌های گیلان ، مازندران و گلستان رونق دارد گفت : مرکز توسعه نوغانداری استان در روستای آهنگرکلای بیشه سر قائمشهر در مساحت ۱۰ هکتار فعال است.

صادقی با بیان اینکه در ۶ هکتار از این مرکز ۲۰ هزار اصله نهال توت اصلاح شده کشت شده است، افزود: امسال ۲ هزار و ۴۳۸ جعبه تخم نوغان بین بهره برداران استان مازندران که اکثراً خانم هستند توزیع شده است.

او با بیان اینکه عمده تخم‌های نوغان موجود در بازار از کشور چین واردات شده است، گفت: در این مرکز تخم نوغان تولید و در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

مسئول طرح و برنامه معاون امور دام جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هم اکنون شرایط پرورش کرم ابریشم به ۳ بار در سال افزایش یافته است، افزود: با کشت نهال‌های اصلاح شده در استان و افزایش سرسبزی توتستان‌های استان هم اکنون شرایط برای پرورش کرم ابریشم در فصل بهار، تابستان و پاییز فراهم شده است.

صادقی گفت: هزار و ۲۰۰ بهره بردار در شهر‌های بابل، ساری و شیرگاه و سوادکوه در عرصه نوغانداری مازندران فعالیت می‌کنند.

او افزود: خرید تضمینی قیمت هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم ۳۰ هزار تومان است که بهره برداران در بازار آزاد بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان خرید و فروش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار