کد خبر: ۷۶۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 04 August 2019

 

 

 

 
 

تابناک / نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تاکنون ۳,۵ میلیون نفر یارانه بگیر را در کشور حذف کرده است.

مهرداد لاهوتی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با موضوع بررسی حذف یارانه افراد پردرآمدو ثروتمند در جامعه افزود: اگر گفته شود دولت کاری در ارتباط با حذف یارانه افراد ثروتمند در جامعه نکرده حرفی دور از انصاف است.

وی اظهارداشت: دولت ۴,۵ میلیون نفر یارانه بگیر را حذف کرد و این افراد نسبت به قطع یارانه خود اعتراض کردند که پس از بررسی های صورت گرفته یک میلیون نفر دوباره به جمع یارانه بگیران ملحق شدند.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بطورکلی از مجموع یارانه بگیران تاکنون ۳,۵ میلیون نفر از چرخه دریافت یارانه حذف شده اند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یارانه چه کسانی از سوی دولت قطع شده است، افزود: اسامی گروه های مختلفی از جامعه همچون پزشکان، اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدیران کل به بالاتر، اصناف درجه یک و غیره در این جمع به چشم می خورد.

لاهوتی در خصوص اینکه تعداد یارانه بگیران در سال شروع طرح هدفمندی یارانه ۷۵ میلیون نفر بوده چرا امروز این عدد به ۷۸ میلیون نفر رسیده است، اظهارداشت: دلیل افزایش تعداد جمعیت یارانه بگیران متولدان جدیدی هستند که سالانه به این جمع اضافه می شوند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: دولت تمامی تلاش خود را تاکنون برای حذف یارانه افراد ثروتمند در کشور بکار نگرفته در حالیکه این امکان وجود داشته است.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به آمار بانک مرکزی افزود: طبق این آمار ۱۰ درصد جامعه افرادی هستند که ماهانه بالای ۱۱ میلیون تومان،۳۰ درصد ۵ تا ۱۱ میلیون تومان و بقیه زیر ۵ میلیون برای زندگی خود هزینه می کنند.

وی در ادامه یادآورشد: اقشار پردرآمد و ثروتمند جامعه نیازی به یارانه نقدی ندارند و نباید دریافت کنند بنابراین حذف یارانه افراد پردرآمد به نفع مملکت و همینطور طبقات ضعیف و آسیب پذیرجامعه است.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره مهرابی و حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار