کد خبر: ۷۶۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 17 July 2019
 
 
خرید ۶۷ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان/۱۵ هزار تن از چای تولیدی داخل به خارج  صادر شده است
 
تابناک / رئیس سازمان چای با اشاره به واردات ۶۲ هزار تن چای در سال گذشته این در حالی است که ۱۵ هزار تن از چای تولیدی داخل به خارج از کشور صادر شده است، بیان کرد: مصرف سالیانه چای در کشور ۷۱ هزار تن است.

حبیب جهانساز غروب در نشست فعالان چای که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۷۹ چای از نظر درآمدی محصول برجسته و اول استان گیلان محسوب می‌شد و باغات چای نیز در حال توسعه بودند، اظهار کرد: اما زمانی صنعت چای استان گیلان با افول همراه شد.

وی به انجام سه مرحله چین از باغات چای شمال کشور، افزود: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده چای تولیدی ایران با محصول کشورهای سریلانکا و هندوستان رقابت کرده است.

جهانساز با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ هزار تن چای سنواتی در کشور وجود دارد، گفت: باغات چای کشور نیز از ۳۲ هزار هکتار به ۲۵ هزار هکتار کاهش یافته است که خوشبختانه با حذف ارز دولتی از چای شاهد ساماندهی به وضعیت این صنعت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به واردات ۶۲ هزار تن چای در سال گذشته این در حالی است که ۱۵ هزار تن از چای تولیدی داخل به خارج از کشور صادر شده است، بیان کرد: مصرف سالیانه چای در کشور ۷۱ هزار تن است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه صنعت چای برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است، تصریح کرد: ۱۸۰ کارخانه چایسازی در کشور فعالیت می‌کنند که انتظار داریم افزایش رقابت میان آنها برای تولید چای با کیفیت باشیم.

وی از خرید ۶۷ هزار تن برگ سبز چای تاکنون اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد مطالبات چایکاران نیز تاکنون پرداخت شده است.

جهانساز با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات چای کشور به دیم و شیب دار است، تأکید کرد: تولید چای سبب حفظ اراضی شیب دار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار