کد خبر: ۷۶۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 17 July 2019

تابناک / معاون وزیر صمت با اشاره به اقدام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حذف ارز چای ۴۲۰۰ از واردات چای و افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای، گفت: اما هنوز نمی‌دانیم علت قیمت چای هر کیلو ۶۰ هزار تومان چیست.

عباس تابش در نشست با فعالان چای که در فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد با اشاره ارزی صادرات به افغانستان و عراق، اظهار کرد: ارزآوری لزوماً نباید با دلار و یورو باشد امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکل ارزی صادرکنندگان برطرف شود.

تابش در ادامه به دغدغه تولیدکنندگان چای، کیک و کلوچه اشاره و با بیان اینکه با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید این محصولات مقرون به صرفه نیست، گفت: این موضوع نیاز به بررسی و برگزاری نشست‌های تخصصی بیشتر دارد.

وی با اشاره به اقدام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حذف ارز چای ۴۲۰۰ از واردات چای و افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای، گفت: اما هنوز نمی‌دانیم علت قیمت چای هر کیلو ۶۰ هزار تومان چیست.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه حمایت‌های دولت سبب افزایش رضایتمندی تولیدکنندگان چای شده است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی در حوزه زنجیره تولید چای در استان‌های شمالی نمی‌توانیم حمایت‌های کامل‌تری از این حوزه انجام دهیم که باید با تلاش مضاعف فاصله میان مزرعه تا سفره کاهش یابد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تنوع در تولید محصول چای، بیان کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود شناسنامه دار کردن چای است تا از قاچاق این محصول جلوگیری شود.

تابش با بیان اینکه امکان بازگردانندن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چای وجود ندارد، افزود: تا زمانی با حضور فعالان صنعت چای فاصله میان مزرعه تا سفره مردم کم شود ارز دولتی به واردات چای تعلق نمی‌گیرد.

وی بر لزوم حمایت دولت از تولید چای تأکید کرد و گفت: تجهیز، نوسازی و استفاده از تکنولوژی روز برای تولید محصول با کیفیت حائز اهمیت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تولید محصول ارگانیک به ویژه در زمینه چای حمایت لازم را انجام می‌دهد، اظهار کرد: شناسنامه دار کردن چای به صورت پایلوت در شهرستان لاهیجان انجام می‌شود تا از این طریق جلوی قاچاق این محصول گرفته شود./مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار