اورتگاس گفت: پیامی که به ایرانیان می‌دهیم این است که می‌خواهیم با آن‌ها وارد گفتگو شویم، اما آن‌ها هم باید آماده باشند.
کد خبر: ۷۶۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 17 July 2019

 

تابناک / به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه در ساختمان این وزارتخانه گفت::بار‌ها به ایرانیان گفته ایم که آماده ایم بدون هیچ پیش شرطی با آن‌ها به گفتگو بنشینیم، ولی ایرانی‌ها نیز باید بدانند که دوازده شرطی که وزیر پمپئو حدود بیش از یک سال پیش مطرح کرد، همچنان روی میز است و از جمله به رفتار‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه باید رسیدگی شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ اروتگاس افزود:چیزی که ما از اینجا به صورت مداوم درباره اش صحبت کرده ایم، پیامی که به ایرانیان می‌دهیم این است که می‌خواهیم با آن‌ها وارد گفتگو شویم. وزیر خارجه نیز بار‌ها گفته است که آمادگی دارد بدون پیش شرط با آن‌ها به گفتگو بنشیند. ایرانیان نیز باید نشان بدهند که آمادگی مذاکره دارند.

وی درباره سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اعمال محدودیت برای تردد وزیر خارجه ایران در نیویورک، نقض تعهدات کشور میزبان سازمان ملل به شمار می‌آید یا نه گفت: نه، این کار نقض به شمار نمی‌آید.

اورتگاس همچنین درباره اقدام ترکیه در خرید و نصب سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسی و واکنش دولت آمریکا به این مساله گفت: وزیر امورخارجه و رئیس جمهور در حال بررسی همه گزینه‌ها براساس قانون کاتسا هستند. ما از اینجا نیز به روشنی درباره پیامد‌های این اقدام توضیح داده بودیم و رئیس جمهور نیز گفته بود که به عنوان پیامد این اقدام، دولت ترکیه دیگر نمی‌تواند اف ۳۵ داشته باشد. البته ما پیشاپیش گزینه‌های تحریمی را بر نمی‌گزینیم، ولی این مساله نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و وزیر خارجه نیز به همراه رئیس جمهور، این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار