چند خبر از آستارا در هفته ای که گذشت؛
تابناک / در این گزارش می خواهیم مروری داشته باشیم به مهم ترین خبرهای شهرستان مرزی آستارا و برخی از اظهارات ولی داداشی, نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت.
کد خبر: ۷۶۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 08 July 2019

تابناک / در این گزارش می خواهیم مروری داشته باشیم به مهم ترین خبرهای شهرستان مرزی آستارا و برخی از اظهارات ولی داداشی, نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت.

 


دست‌های پشت پرده‌ مانع پیشرفت و توسعه بندر آستارا می شود

 

نماینده مردم آستارا در مجلس، گفت: دست‌های پشت پرده‌ مانع از توسعه، پیشرفت و سرمایه گذاری تجار و رونق تبادلات اقتصادی بندر آستارا می‌شود.

ولی داداشی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری آستارا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نباید شهرستان آستارا همیشه در بحث تخصیص اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها مظلوم واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه از جزیره‌ای کار کردن باید بپرهیزیم، گفت: وظیفه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمت رسانی خالصانه و کاملاً هماهنگ با یکدیگر برای مردم است.

داداشی با اشاره به حل مشکلات راه آهن و تعریض جاده آستارا به اردبیل، افزود: درباره بندر تجاری آستارا باید به لایروبی آن توجه ویژه ای داشت و متأسفانه در پشت پرده دست‌هایی برای تخریب بندر آستارا و عدم توسعه و تبادلات تجاری و سرمایه گذاری تجار وجود دارد.

نماینده آستارا در مجلس با اشاره به دریافت دستگاه سی تی اسکن و انعقاد قرارداد آن، افزود: سی تی اسکن، ماموگرافی و خدمات ویژه پزشکی برای شهرستان دریافت شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به سفر خود به جمهوری آذربایجان برای مذاکرات بحث گذر مرزی، اظهار کرد: فردا عازم کشور جمهوری آذربایجان برای مذاکره از طرف مجلس کشورمان برای بحث لغو روادید گذر مرزی مرزنشینان آستارایی هستیم.

افتتاح ناقص پروژه‌ها در آستارا

امام جمعه آستارا در ادامه این جلسه اقدامات عملی برای نگاه ویژه به آستارا را مطلوب ندانست و گفت: متأسفانه بیشتر از سوی مسئولین حرف زده شده تا عمل و انتظارمان از مسئولان استانی حساس دانستن آستارا در عمل است.

حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا با انتقاد از افتتاح ناقص پروژه‌های آستارا، اظهار کرد: متأسفانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد آستارا هم مثل بیمارستان آستارا نیمه کاره افتتاح شد.

دوری از مرکز استان مشکل خاص آستارا

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های ملی آستارا، اظهار کرد: شهرستان مرزنشین آستارا ظرفیت‌های بسیار همچون مرز ریلی، دریایی، زمینی و در کنار آن مشکلاتی را نیز دارد.

حسن رستم زاد دوری از مرکز استان را از مشکلات خاص آستارا دانست و افزود: ارتقای سطح امنیتی مرز خشکی و دریایی آستارا از مشکلات مهم شهرستان آستارا است.

رستم زاد با اشاره به اینکه برای حل مشکل فاضلاب و آب شرب آستارا نیازمند اعتبارات ویژه هستیم، تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل کامل مشکل فاضلاب و آب شرب نیاز داریم که در صورت تأمین اعتبارات مشکلات حل خواهد شد.

 

 

وضعیت فاضلاب آستارا زیبنده این شهر توریستی نیست

 

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: عدم وجود سیستم دفع فاضلاب در شهر آستارا زیبنده این منطقه توریستی نیست.

 

گیلان| وضعیت فاضلاب آستارا زیبنده این شهر توریستی نیست

 

ولی داداشی در گفت‌وگویی اظهار داشت: پروژه ایجاد سامانه دفع فاضلاب آستارا در حال حاضر با احتساب ساخت تصفیه‌خانه آن چیزی حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل پروژه مذکور تا زمان بهره‌برداری کامل در صورت استمرار تخصیص اعتبارات مورد نیاز به 4 سال دیگر زمان نیاز دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس یکی از چالش‌ها و معضلات عمده شهر آستارا را که باعث ایجاد تنش‌های اجتماعی در آن شده است نبود سیستم دفع فاضلاب در آن اعلام کرد و افزود: بنده برای رفع این مشکل تاکنون پیگیری‌های زیادی را از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب انجام داده‌ام.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه حدود 17 سال از زمان شروع احداث شبکه دفع فاضلاب آستارا می‌گذرد عنوان کرد: کل مبلغی که در این مدت برای اجرای پروژه دفع فاضلاب آستارا اختصاص داده شده بود حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود و به علل مختلفی طرح مذکور پیشرفت فیزیکی مطلوبی نداشت.

داداشی از اختصاص اعتبارات جدید برای اجرای پروژه سیستم فاضلاب آستارا خبر داد و گفت: پس از رایزنی‌های گسترده بنده، توانستیم آستارا را در ردیف شهرهای پرتنش کشور از حیث نبود سامانه دفع فاضلاب قرار دهیم سپس در مرحله نخست 20 میلیارد تومان و در مرحله دوم 10میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه اخذ کردیم.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان نیز برای سال 98  و 99 حدود 43 میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد سامانه دفع فاضلاب آستارا اختصاص داده شد عنوان کرد: به طور مجموع تاکنون چیزی حدود 73 میلیارد تومان بودجه و اعتبار برای احداث سامانه دفع فاضلاب شهر آستارا اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس اتمام پروژه احداث سیستم فاضلاب استاندارد شهر آستارا را تا حدود 4 سال آینده نیازمند تخصیص اعتبارات لازمه دانست و تصریح کرد: آستارا شهری گردشگرپذیر همراه با توریست‌های خارجی است و نبود یک سیستم دفع فاضلاب مناسب در آن به هیچ عنوان زیبنده کشورمان نیست.

 

 

سد لاستیکی آستارا نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

 

نماینده آستارا در مجلس با بیان این‌که با اتمام احداث سد لاستیکی ۸۰ درصد مشکلات در زمینه تامین آب این شهرستان حل می‌شود، گفت: پروژه سد لاستیکی آستارا به بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

«ولی داداشی» با اشاره به این‌که بسیاری از نقاط این شهرستان برای احداث چاه‌های فلمن مساعد نیستند، بیان کرد: سد لاستیکی آستارا که تقریبا از 2 سال پیش روی رودخانه «ملا هادی» در حال احداث است، در صورت تکمیل و آبگیری مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی منطقه را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که این پروژه شروع شده بود برای تکمیل به ‌18 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مصالح، به بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
مردمی ترین نماینده مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار