مام‌جمعه اقلید فرصت 60 روزه به اروپا در تصمیم‌گیری برجام را زیاد دانست و با بیان اینکه، به قانون احترام می‌گذاریم، خطاب به مسؤولان گفت: ممکن است که اروپا به بهانه اینستکس ما را در مخمصه قرار دهد، ازاین‌رو تا تمام تحریم‌ها برداشته نشد هر آنچه گفتند را نپذیریم و دقت شود از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.
کد خبر: ۷۵۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 05 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به تشریح اهداف حج ابراهیمی پرداخت و اظهار داشت: حج ابراهیمی در ذات خود دارای دو عنصر است.

وی معنویت، تعبد، بندگی و توجه به اعمال و احکام الهی را یکی از این دو عنصر خواند و با تأکید بر لزوم توجه دقیق به آن، عنوان کرد: حج تنها به معنویت، احکام و...منحصر نیست بلکه مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم نیز در آن نهفته است.

طالبی وحدت، حمایت از مظلومان ازجمله ملت‌های بی‌پناه فلسطین، یمن و...، برائت از مشرکین و... را اموری سیاسی و مطابق تعالیم اسلام خواند و گفت: ابعاد سیاسی حج، همان تکلیف دینی و عبادت است.

طالبی در ادامه به خروج اروپا از برجام اشاره کرد و بیان داشت: باید به اروپا تفهیم کنیم که این فرصتی که به آن‌ها داده شد، از روی ضعف ما نبود بلکه اتمام‌حجت بود و اگر به اخطارها توجه نکنند، کار هسته‌ای از سر گرفته می‌شود.

امام‌جمعه اقلید فرصت 60 روزه به اروپا در تصمیم‌گیری برجام را زیاد دانست و با بیان اینکه، به قانون احترام می‌گذاریم، خطاب به مسؤولان گفت: ممکن است که اروپا به بهانه اینستکس ما را در مخمصه قرار دهد، ازاین‌رو تا تمام تحریم‌ها برداشته نشد هر آنچه گفتند را نپذیریم و دقت شود از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.

خطیب جمعه اقلید به دغدغه‌ها و برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینهٔ مذاکره و برجام اشاره کرد و یادآور شد: دست برتر با ما است و نباید فرصت را از دست داد.

طالبی همچنین به تعریف اینستکس و تشریح اهداف آن پرداخت و عنوان کرد: اقدام اروپا در عدم ثبت اینستکس در شرکت دولتی برای مقاومت در مقابل تحریم آمریکا، الزام آن‌ها به دریافت مجوز از آمریکا برای خرید نفت از ایران و درنتیجه شارژ نشدن طلب ما در اینستکس و...نشان می‌دهد که این کار در چهارچوب تحریم‌های آمریکا است.

امام‌جمعه اقلید افزود: اگر اینستکس و وضعیت خراب و تحقیرآمیزش، اجرایی هم شود، اروپا تنها به یکی از تعهدات خود عمل می‌کند و مسئله سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز، ارائه خدمات بیمه‌ای و کشتی‌رانی، فروش و انتقال فن‌آوری و... که از دیگر تعهدات اروپا به ایران در برجام است، عملی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به این موضوع، دستگاه دیپلماسی باید با صراحت به اروپا تفهیم کند که به‌هیچ‌وجه حاضر به انجام کامل تعهدات در مقابل اجرای این حرکت ناقص نیست و متناسب با اقدام آن‌ها، تعهدات خود را تعدیل می‌کند.

امام‌جمعه به 12 تیرماه و سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره و بر لزوم توجه و همت مسؤولان در تحقق این امر و موفقیت در این عرصه تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید همچنین به هفته مالیات از 16 تا 23 تیرماه اشاره و بیان کرد: مالیات یک اصل پذیرفته‌شده در قانون کشور است که با سهمی که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق می‌گیرد، صرف عمران و آبادانی کشور می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار