نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود رقم بسیار بالایی ارز برای واردات کاغذ تخصیص داده شده ولی متاسفانه به چرخه بازار نیامده و فقط تعداد انبارهای دپوی کاغذ زیادتر شده است.
کد خبر: ۷۵۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 05 July 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی با اشاره به مشکل تأمین کاغذ برای کتاب درسی گفت: در کشوری که بیش از ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز آن وارداتی است، باید موضوع تأمین کاغذ از مدت‌ها قبل حل می‌شد زیرا در این شرایط، هر روش وارداتی و هر مدل نظارتی مد نظر قرار گیرد با چنین مسائلی مواجه می‌شود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: رقم بسیار بالایی ارز برای واردات کاغذ تخصیص داده شده ولی متاسفانه به چرخه بازار نیامده و فقط تعداد انبارهای دپوی کاغذ زیادتر شده است.

وی با انتقاد از اینکه بر توزیع کاغذ نظارت نشده، توضیح داد: حتی قبل از آن که مقام معظم رهبری دستور پیگیری ویژه بدهند یا معاون اول رییس جمهور جلسه بگذارد، ارز کاغذ توزیع شده بود و مسئولان بر امر نظارت بی‌توجه بودند به همین دلیل معلوم نیست ارز دولتی کاغذ چه شده و به چه صورت توزیع شده است.

لزوم تمرکز بر تولید کاغذهایی که وابسته به درختان و چوب نیست

مسعودی بر لزوم تمرکز بر تولید کاغذهایی که وابسته به درختان و چوب نیست تاکید کرد و ادامه داد: اگر به دلیل کیفیت کاغذ کتب درسی، ناچار به استفاده از کاغذهای وارداتی هستیم پس بهتر بود با برنامه‌ریزی منسجم همین مقدار کاغذ وارداتی برای کتاب درسی اختصاص داده می‌شد و دیگر نیازمندی‌های داخلی از راه‌های دیگر تأمین می‌شد.

وی گفت: مادام که نگاه به درون و توجه به توانمندی‌های داخلی وجود ندارد و کاغذ بدون نظارت بر نحوه هزینه‌کرد ارز دولتی توزیع می‌شود، چنین اتفاقات و تلاطماتی طبیعی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره روش‌های جدید تولید کاغذ توضیح داد: باید تولید کاغذ از کربنات کلسیم در دستور کار قرار گیرد زیرا چندین کارخانه با این روش در حال فعالیت است که باید تقویت شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار