دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان با اشاره به اینکه تاکنون فشار خون بیش از ۵۹۶ هزار و ۲۳۵ گیلانی سنجش و ثبت شده است، گفت: این میزان معادل ۷۹ درصد جمعیت هدف گیلان است.
کد خبر: ۷۵۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 22 June 2019

 

تابناک / محمد عباسی با اشاره به اینکه تا پایان روز سیزدهم اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در گیلان، فشار خون ۵۹۶ هزار و ۲۳۵ نفر سنجش و ثبت شده است، اظهار کرد: این میزان معادل ۷۹.۳ درصد جمعیت هدف این استان است.

وی افزود: در این طرح افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار و مبتلایان به نارسایی کلیوی در تمام سنین به منظور شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا اندازه گیری و در سامانه‌های یکپارچه بهداشت (سیب) و سلامت ثبت می‌شود.

دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان در ادامه با اشاره به اتمام این طرح در برخی از شهرستان، گفت: شهرستان‌های املش، شفت، رودبار و سیاهکل، ماسال، لنگرود، صومعه سرا و تالش موفق به عبور از مرز ۱۰۰ درصد پوشش جمعیت هدف برنامه (اندازه گیری و ثبت فشار خون ۵۰ درصد افراد ۳۰ سال و بالاتر) در سامانه‌های سیب و سلامت شدند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۶ مرکز برای ارائه خدمت در این زمینه در سطح استان گیلان فعال هستند، بیان کرد: برخی از شهرستان‌های دیگر استان نیز فشار خون ۵۰ درصد از جمعیت هدف خود را سنجش و ثبت کرده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار