استاندار گیلان:
در نهایت 20 شرکت در بخش های کشاورزی، صنعت، نانو، شیمی، آب و نفت و صنایع الکترونیکی به نمایندگی از گیلان در این جشنواره حضور یافتند.وی اضافه کرد: در این جشنواره طرح هایی اجازه شرکت داشتند که به مرحله تجاری سازی رسیده باشند.
کد خبر: ۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ 24 February 2015
، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در این بازدید چند ساعته با اشاره به امکانات موجود در کشور از جمله پارک های علم و فناوری اظهار کرد: بایستی در راستای اقتصاد مقاومتی، از دانش و اقتصاد خودمان و شرکت های دانش بنیان بیشتر بهره ببریم.

وی با اشاره به حضور 20 شرکت منتخب دانش بنیان از گیلان در جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل گفت: حضور ارزشمند این شرکت ها توان فناوری گیلان را در تجاری سازی اقتصاد دانش بنیان به منصه ظهور رساند.

نجفی با اشاره به اینکه 47 شرکت دانش بنیان در مرحله فراخوان استانی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند، بیان کرد: در نهایت 20 شرکت در بخش های کشاورزی، صنعت، نانو، شیمی، آب و نفت و صنایع الکترونیکی به نمایندگی از گیلان در این جشنواره حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره طرح هایی اجازه شرکت داشتند که به مرحله تجاری سازی رسیده باشند.

استاندار گیلان تأکید کرد: برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

رییس پارک علم و فناوری استان گیلان هم در این بازدید گفت: 32 دفتر کانون شکوفایی و خلاقیت در دانشگاه ها ، مراکز تحقیقاتی و آموزش و پرورش و سایر دستگاه های گیلان از سوی پارک فعال شده است.

مجید متقی طلب افزود: پارک علم و فناوری گیلان از سال 81 تاسیس شده و در زمان حاضر دارای سه مرکز رشد و چهار مرکز رشد اقماری است.

وی با اشاره به مسوولیت های استانی ، ملی و بین المللی پارک علم و فناوری استان گیلان اظهار کرد : دبیرخانه دائمی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه فن بازار جمهوری اسلامی ایران در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است.

متقی طلب بیان داشت: پارک علم و فناوری گیلان کارگزار منطقه ای تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و درگاه صادرات کالا و خدمات دانش بنیان به کشورهای همسود (CIS) است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 488 شرکت ، موسسه و صاحبان ایده های نو در ساختارهای مختلف در پارک علم و فناوری گیلان پذیرفته شده و حمایت از 120 ایده مبتنی بر فناوری در ساخت انجام گرفته است.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیران کل پارک علم و فناوری و آموزش و پژوهش استاندار گیلان را همراهی می کردند صاحبان ایده و فناوری به بیان توضیحاتی از آثار خودو مسائل و مشکلاتشان پرداختند.

پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل که از سوم اسفند با شعار تبلور تجاری سازی فناوری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر دادگستری، در مصلی امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است امروز سه شنبه به کار خود پایان می دهد
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار