کد خبر: ۷۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 11 August 2015
آستارا - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر آستارا از آغاز ساماندهی محدوده تالاب استیل این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سجاد موسوی طی نشستی با اصحاب رسانه شهرستان آستارا گفت: تالاب استیل با وسعت 138 هکتار و با داشتن درختان توسکا از جمله چشم اندازهای زیبای شهرستان آستارا محسوب می شود که با تصویب ساماندهی این تالاب توسط شورای اسلامی شهر آستارا عملیات اجرایی آن توسط شهرداری آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات تسطیح و شن ریزی محدوده اطراف این تالاب انجام شده، اضافه کرد: در مرحله نخست ساماندهی این تالاب سه میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: عملیات مربوط به نصب نیمکت ، درخت کاری و جدول کاری در فازهای بعدی پروژه در سال جاری اجرایی می شود.
رییس شورای اسلامی شهر آستارا در ادامه از تصویب بودجه 170 میلیارد ریالی شهرداری آستارا در سال 94 خبر داد و بیان کرد: بخش اعظم این بودجه در اجرای طرح های عمرانی مصوب شده شورا صرف و علاوه بر این ، تامین زیرساختهای تفریحی و گردشگری شهر و نیز اتمام طرح های نیمه تمام شهرداری در اولویت است.
موسوی در ادامه با اشاره به اینکه تحویل مدیریت پارک جنگلی بی بی یانلو از منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به شهرداری آستارا بعد از پنج سال تحقق یافت ، اضافه کرد: شهرداری آستارا با همکاری شورای اسلامی شهر و نیز با همفکری مشاوران متخصص ، سند چشم اندازی را برای توسعه این پارک تدوین کرده است.
وی توسعه صنعت گردشگری را با وجود دارا بودن جاذبه های طبیعی در آستارا الزامی خواند و اظهار کرد: برای توسعه بخش های مختلف این سایت در سال 94 ، پنج میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شهرداری آستارا اختصاص یافته است.
وی با اشاره به نصب ست های ورزشی در محدوده پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا ، گفت: وسعت یکهزار و 512 هکتاری پارک جنگلی آستارا فرصتی است تا بتوانیم زمینه های رونق گردشگری را در این شهرستان فراهم کنیم که در همین راستا طی روزهای آتی 20 آلاچیق جدید در این مجموعه ساخته می شود.
رییس شورای اسلامی شهر آستارا در ادامه آسفالت 30 نقطه از شهر آستارا با مجموع مساحت 70 هزار متر مربع و پیاده روسازی خیابان های عباسیه شمالی ، شریعتی شرقی و خیابان روبه روی مسجد جامع به همراه ایجاد روشنایی و گلکاری در این نقاط را از دیگر اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری آستارا در سال جاری عنوان کرد.
موسوی توسعه پارک کودک و ایجاد پارک برای بانوان را از دیگر برنامه های شهرداری آستارا ذکر کرد.
در پایان این نشست خبرنگاران آستارایی تجلیل شدند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا که در 200 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده ، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران به شمار می رود و سالانه پذیرای بیش از شش میلیون گردشگر داخلی و 700 هزار گردشگر خارجی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار