کد خبر: ۷۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 11 August 2015
رشت - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان گیلان بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای نوآوران ، مبتکران و پژوهشگران تاکید کرد.

مجید متقی طلب به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود : نوآوران و مبتکران سرمایه های واقعی کشور هستند بنابراین بایستی مورد توجه قرار گیرند.
وی اظهار داشت : برخی از کشورهای همسایه ایران به طور جدی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای نوآوران و جذب آنها به کشورشان فعالیت می کنند.
متقی طلب خاطر نشان کرد : جوانان ، محققان و نوآوران چشم امیدشان به مراکز علم و فناوری است که بایستی مورد حمایت قرار گیرند.
وی با اشاره به جایگاه مهم پارک های علم و فناوری تصریح کرد : مراکز علم و فناوری ، مراکز سیاسی نیستند و مرکز برخی جریانات که هر کدام می خواهند آن را به سمت خود بکشند.
رییس پارک علم و فناوری استان گیلان در ادامه با تشریح قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بیان داشت : قانون مترقی شرکت های دانش بنیان از سال 89 تا 92 معطل بود اما با استقرار دولت و با تزریق مالی مورد حمایت قرار گرفت.
وی با معرفی شرکت های دانش بنیان به سه نوع نوپا ، تولیدی و صنعتی ، تصریح کرد : صنایع بزرگ استان به شرط اینکه حداقل 10 درصد درآمد مالی خود را برای تحقیق و پژوهش صرف کنند ، واجد شرایط شرکت های دانش بنیان صنعتی می شوند و از خط اعتباری نوآوری و شکوفایی بهره مند می شوند.
وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمتشکان عرصه اطلاع رسانی بیان کرد : خبرنگاران رسالت و مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و نورافکن و راهبرد بسیاری از مسایل هستند.
وی با بیان این که رسانه ها در سوق دادن جامعه به سمت توسعه نقش بسیار مهمی دارند ، خاطر نشان کرد : خبرنگاران فعال در رسانه های مختلف شنیداری و دیداری زبان گویای مردم به صورت واقعی هستند.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار