کد خبر: ۷۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 11 August 2015
فرماندار رودبار از مشخص شدن پیمانکار سد دیورش خبر داد و گفت: سد دیورش در مدت سه سال در رودبار احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سید محمد احمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات موجود در این شهرستان اظهار کرد: مشکلات در رودبار در دو بخش ساختاری و بیکاری است.

وی برطرف کردن معضل بیکاری در رودبار را نیازمند قرارگرفتن یکسری موضوع‌ها در کنار همدیگر عنوان کرد و افزود: فضای کسب و کار باید در رودبار بهبود یابد و اکنون زمینه این امر در حال فراهم شدن است.

احمدی با بیان اینکه رودبار در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت دارای توانمندی بسیار است، تصریح کرد: رودبار دومین شهرستان صنعتی گیلان محسوب می‌شود.

فرماندار رودبار به تولید ساعتی 500 مگاوات برق از باد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برق آبی با استفاده از سد سفیدرود در رودبار تولید می‌شود.

وی با اشاره به تامین آب 180 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان از طریق سد سفیدرود، بیان کرد: از آب سد سفیدرود برای آبیاری در مزارع و باغ‌ها در رودبار استفاده نمی‌شود.

احمدی از کشت بادام‌زمینی در 80 هکتار از اراضی رودبار برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود 60 تن بادام‌زمینی از اراضی مذکور برداشت شود.

فرماندار رودبار با بیان اینکه 18 درصد از مساحت گیلان در این شهرستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در رودبار 40 نفر در کیلومتر مربع است و این امر خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی به اختصاص 50 درصدی اعتبارات رودبار در سال 93 اشاره کرد و افزود: مناطق علی‌آباد، جیرنده و بره‌سر با توجه به کمبود اعتبارات گازرسانی شده است.

احمدی با تاکید براینکه آینده بسیار خوبی برای رودبار مشاهده می‌کنم، اظهار کرد: زیرساخت‌های توسعه در رودبار در حال آماده شدن است.

فرماندار رودبار از اجرای پروژه سیکل ترکیبی در لوشان خبر داد و بیان کرد: پروژه مذکور با 299 میلیون یورو در مدت 36 ماه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار سد دیورش مشخص شده است، تصریح کرد: در مدت سه سال سد دیورش در رودبار احداث می‌شود.

احمدی بر کمک به رودبار در قالب شاخص‌های اعتباری تاکید کرد و گفت: استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها موثر است.

فرماندار رودبار با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای توسعه این شهرستان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: تمام موضوع‌ها برای توسعه رودبار در برنامه‌ها لحاظ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار