امشب در فینال جام حذفی، قهرمان لیگ برتر برابر تیمی از دسته دوم که در رسیدن به لیگ یک نیز ناکام ماند، بازی دارد. با این حال شایعه شده که به داماشی‌ها وعده حضور در لیگ یک را داده‌اند. به همین بهانه به‌سراغ کاپیتان داماش رفته شد که گفت‌وگوی صورت گرفته با محمد مختاری را در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۷۵۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 02 June 2019

 مختاری: امیدوارم پرسپولیس مزه ناداوری را بفهمد

 

تابناک / امشب در فینال جام حذفی، قهرمان لیگ برتر برابر تیمی از دسته دوم که در رسیدن به لیگ یک نیز ناکام ماند، بازی دارد. با این حال شایعه شده که به داماشی‌ها وعده حضور در لیگ یک را داده‌اند. به همین بهانه به‌سراغ کاپیتان داماش رفته شد که گفت‌وگوی صورت گرفته با محمد مختاری را در ادامه می‌خوانید.


از بازی امشب فینال آغاز کنیم. خیلی‌ها پرسپولیس را از پیش برنده می‌دانند.
خیلی‌ها از این فکرها می‌کنند، اما از این خبرها نیست. در بازی‌های قبل مقابل ماشین‌سازی و سایپا هم همه همین فکر را می‌کردند، اما دیدید که چه تیمی برنده و نتیجه برعکس شد. در این بازی هم مطمئن باشید از این خبرها نیست.


البته واقعا کسی فکرش را نمی‌کرد داماش به فینال برسد، اما حالا تا یک قدمی قهرمانی قرار دارید.
خیلی‌ها فکرهای زیادی می‌کنند، اما ما تیم خوبی داریم و امشب همه داماش واقعی را در زمین مسابقه می‌بینند.

فینال امسال هم شبیه فینال پارسال و بازی بین استقلال و خونه‌به‌خونه است. در آن دیدار هم تیم شمالی را از پیش بازنده می‌دانستند اما این تیم حداقل بازی پایاپایی را به نمایش گذاشت.

البته خونه‌به‌خونه هم لیگ یکی بود و در آستانه لیگ‌برتری‌ شدن، اما ما لیگ دویی هستیم، هرچند کیفیت‌مان خیلی از لیگ دو بالاتر است و امشب همه این را می‌بینند.


تا همینجا هم به‌خاطر صعود یک تیم از سطح سوم به فینال جام‌حذفی رکوردزنی کرده‌اید، اما اگر قهرمان شوید، این اتفاق شاید تا سال‌های سال به نام داماش باقی بماند.
درست است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم امشب دوباره اسم داماش را سر زبان‌ها بیندازیم. از ابتدا در داماش جدید کارمان را با شعار «داماش همیشه زنده است» آغاز کردیم و حالا می‌خواهیم ثابت کنیم که چرا چنین شعاری داریم و چرا می‌گویند داماش همیشه زنده است.


از این جهت پرسپولیسی‌ها امیدوارتر هستند چون چند روزی کار را تعطیل کرده بودید.
یک هفته بعد از آن اتفاقی که برایمان در دیدار با نیروی زمینی رخ داد، حدود دو هفته‌ای هست که تمرینات منظم‌مان را از سر گرفتیم. این بین دو، سه بازیکن دیرتر به ما اضافه شدند. ما برای بازی با ماشین‌سازی در تبریز هم فقط با ۱۳، ۱۴ بازیکن به مصاف این تیم رفتیم و کل تیم مصدوم بودند. کسی فکرش را نمی‌کرد با این شرایط برنده از زمین بیرون بیاییم، اما این اتفاق افتاد و امشب هم می‌خواهیم خودمان را ثابت کنیم. البته اینکه پرسپولیس را از پیش برنده می‌دانند، حق دارند چون در سه سال اخیر بهترین تیم ایران بوده است. با این حال برای دیدار امشب همه فشارها روی این تیم بوده و هیچ فشاری روی ما نیست و به همین دلیل مطمئن باشید ما از این موضوع خیلی بیشتر استفاده می‌کنیم.


به خودتان شانس قهرمانی می‌دهید؟
صددرصد شانس می‌دهیم. مطمئن باشید.


استقلالی‌ها از هواداران خود دعوت کرده‌اند در این دیدار به دلیل اینکه قبلا استقلال رشت و آبی‌پوش بوده‌اید از شما حمایت کنند.
البته هواداران ما از رشت به اهواز می‌آیند. هرکسی برای تشویق داماش به ورزشگاه بیاید ما دست‌شان را می‌بوسیم ولی همین اندازه بگویم که ما داماش هستیم.

اگر هم قهرمان شوید کارتان برای آسیایی‌شدن به‌خاطر امکانات ضعیفی که دارید، دشوار است.
این مسائل وجود دارد، اما ما فقط همه فکر و ذکرمان به بازی امشب است و به اتفاقات بعدش اصلا فکر هم نکرده‌ایم. در لیگ هم همین‌طور بود و ما فقط به بازی پیش رو فکر می‌کردیم و بقیه‌اش دیگر با خدا.

به‌نظر می‌رسد فینال حذفی بعد از اینکه لیگ یکی نشدید، برایتان حیثیتی باشد.
دقیقا همین‌طور است. ما آمده‌ایم نشان دهیم چرا می‌گویند داماش زنده است.

گریه شما بعد از بازی با نیروی زمینی حسابی خبرساز شد.
دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم. این مسائل را تا به حال در فوتبال ندیده بودم. اتفاقاتی افتاد که واقعا عجیب و غریب بود. ما تیم رشت هستیم، اما کل ایران برای اتفاقات این بازی دل‌شان برایمان سوخت و همه گفتند این چه وضعش است!

با نظر قلعه‌نویی که نتایج فوتبال مهندسی می‌شود موافقی؟
در سطح لیگ‌های بالاتر را قبول ندارم، اما صددرصد شک نکنید که بازی ما با نیروی زمینی مهندسی شده بود. وقتی همه معذرت‌خواهی می‌کنند، چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟

گفته می‌شود به این شرط حاضر شدید در فینال بازی کنید که سهمیه لیگ دسته اول را بگیرید.
کسی به ما قول لیگ یک نداده است، اما مالک داماش و نماینده‌های رشت و خیلی‌های دیگر درخصوص دیدار با نیروی زمینی، موضوع را پیگیری کردند و ان‌شاءالله حق به حق‌دار برسد.

یک استوری وحشتناک تهدیدآمیز هم بعد از این دیدار منتشر کردید.
هواداران صحبت‌هایی را مطرح می‌کردند و برخی می‌گفتند باید فینال حذفی را تحریم کنیم. به همین دلیل استوری‌ای گذاشتم که خیال هواداران‌مان راحت شود که در بازی فینال شرکت نمی‌کنیم. بعد از نیم‌ساعت دیدم کل ایران با این استوری منفجر شد و همه درباره‌اش حرف می‌زنند و هواداران هم می‌گفتند وقتی کاپیتان این استوری را گذاشته، ما هم حرفش را قبول داریم.

پس چه شد که در این بازی حاضر شدید؟
ان‌شاءالله که خیر است! من همین‌طوری نمی‌آیم بازی کنم و به آنها گفته بودم. پس حتما اتفاقی افتاده که من راضی شدم بیایم.

چه اتفاقی؟
خیر است! نمی‌خواهم این موضوع را باز کنم. هر زمان این موضوع برایم روشن شد به آن اشاره می‌کنم، فعلا برایم روشن نیست.

درباره داوری بازی امشب صحبت کن. بنیادی‌فر خیلی کارنامه روشنی ندارد.
دیگر آب از سر ما گذشته است. ما داوری بازی با نیروی زمینی را دیده‌ایم، دیگر از آن بدتر که نمی‌شود. حتما دیدید وحید کاظمی که داور بازی با نیروی زمینی بود، در دیدار نیمه‌نهایی چه پنالتی‌ای را برای سپاهان گرفت و به قول فردوسی‌پور باید به او بگویند استاد کاظمی! ما به این موضوع عادت کرده‌ایم و امیدوارم برای پرسپولیسی‌ها هم چنین اتفاقی بیفتد تا آنها هم عادت کنند.

بیشتر توضیح می‌دهی؟
ان‌شاءالله برای آنها هم چنین اتفاقاتی بیفتد؛ یک صعود و یک قهرمانی را از دست بدهند تا بفهمند مزه ناداوری چطور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار