مدیرکل انتقال خون استان یزد خبر داد:
مدیرکل انتقال خون استان یزد از مراجعه بیش از هزار و ۸۰۰ نفر به مرکز انتقال خون یزد در نیمه اول ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 28 May 2019

نقی تقوایی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون در برخی مناطق کاهش می‌یابد، اظهار داشت: در استان یزد به دلیل اینکه عده‌ای از مردم و اهداکنندگان مستمر، نذر اهدای خون در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر را دارند، مشکلی در زمینه ذخایر خونی نداریم.

وی از ارسال ۲ هزار و ۷۹۶ واحد خون و فرآورده‌های خونی در نیمه اول ماه رمضان به مراکز درمانی خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه ذخایر خونی تا این لحظه مشکلی در استان نداریم.

مدیرکل انتقال خون استان یزد یادآور شد: از ابتدا تا نیمه ماه مبارک رمضان، هزار و ۸۲۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۳۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از برخی افراد متقاضی اهدای خون، به دلایل مختلفی از جمله کم خونی، نوسان فشار خون، سابقه سفر به خارج از کشور، سابقه عمل جراحی یا حجامت در طول شش ماه گذشته و … خون دریافت نشد.

تقوایی خاطرنشان کرد: ۶۶.۵ درصد اهداکنندگان در این ایام، اهداکنندگان مستمر و ۲۴.۴ درصد آنها اهداکنندگان باسابقه و ۹.۳ درصد نیز اهداکنندگانی بودند که برای نخستین بار برای اهدای خون خود مراجعه کردند.

وی یادآور شد: در نیمه نخست ماه رمضان، سه درصد از اهداکنندگان را زنان و ۹۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که این آمار در طول ایام سال نیز تقریباً به همین شکل است و متأسفانه میزان مشارکت زنان در اهدای خون به دلیل باورهای نادرست، بسیار کمتر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار