سرپرست وزارت دفاع آمریکا که برای ارائه گزارش درباره ایران به کنگره رفته بود با تکرار ادعای خود علیه ایران، به جزئیات آنچه که گزارش های موثق از تهدیدهای ایران نسبت به نیروها و منافع آمریکا نامید، اشاره نکرد.
کد خبر: ۷۴۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 22 May 2019

 گزارش سرپرست وزارت دفاع آمریکا درباره ایران

 

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پاتریک شاناهان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت دفاع اقداماتی را از سوم ماه مه که گزارش های موثقی از تهدیدهای ایران نسبت به آمریکا و منافع آن در منطقه خاورمیانه دریافت کرد، داشته است.

وی ادامه داد: ما گزارش موثق در مورد تهدید برای نیروها و منافع آمریکایی داشتیم. ما با تغییر موضع خود، جلوی حملات و اشتباه محاسباتی ایران را گرفتیم. این اقدام برای بازدارندگی و نه جنگ بود. ما به دنبال جنگ نیستیم.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم به خبرنگاران گفت در نشستی که با اعضای کنگره داشته اند، اهداف کارزار خود را برای به عقب راندن آنچه که او 40 سال اقدامات بدخواهانه ایران نامید، تشریح کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کاهش دادن اشتباه محاسباتی، حاضر به گفت‌وگوی مستقیم با ایران هستید، گفت: به اندازه کافی راه‌هایی برای انتقال پیام داریم.

نشست وزیران ترامپ به همراه ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جینا هاسپل رئیس سازمان سیا، به صورت غیر علنی برگزار شد.

این نشست به درخواست اعضای کنگره به دلیل نگرانی های جدی که از سیاست های جنگ طلبانه مقامات کاخ سفید داشتند، برگزار شد تا اطلاعاتی که مورد ادعای کاخ سفید است را بشنوند در حالی که 'آدام اسمیت' عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پایان این نشست به خبرنگاران گفت پمپئو به مدت 10 دقیقه تمام آن چیزی را که تا کنون مطرح بوده و همه می دانستیم را قرائت کرد و موضوعی جدیدی ارائه نداد.

وی از نحوه پاسخگویی پمپئو به سوالاتی که نمایندگان کنگره پرسیده بودند هم انتقاد کرد و گفت تنها با اما و اگر و شاید پاسخ داده است.

دیک دوربین سناتور دموکرات هم پس از این نشست، به کاخ سفید هشدار داد که اگر فکر می کنید می توانید بدون مقاومت کنگره وارد جنگ دیگری در خاورمیانه شوید، در اشتباهید.

پیش از این هم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرده بود که مشاوران رئیس جمهوری بدانند که هیچ اختیاری برای ورود به جنگ ندارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار