کد خبر: ۷۴۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 22 May 2019

 

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با اعتیاد و موادمخدر

تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه در کارهای فرهنگی بویژه با استفاده از فضای مجازی باید تولید محتوا و خلاقیت ایجاد شود گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با پدیده خانمان سوز اعتیاد استفاده کرد.

مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: برای افزایش آمار ورودی‌ افراد مبتلا به اعتیاد دست به هر کار نزنیم زیرا اصلاً صحیح نیست که فردی را بی‌جهت متهم و برای تست برده شود و تست منفی باشد که این یک رفتار نامطلوب از جانب ما تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آمار اماکن دولتی بلا استفاده را تهیه کند افزود: طبق توافق قبلی فهرست مدارس بلااستفاده تهیه شده و در اختیار سپاه گذاشته شده تا مراکزی را برای ترک اعتیاد فراهم کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در کارهای فرهنگی بویژه در فضای مجازی باید تولید محتوا و خلاقیت ایجاد شود تأکید و تصریح کرد: باید از ظرفیت مثبت فضای مجازی برای تولید محتوای خوب جهت مقابله با اعتیاد استفاده کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای مجازی یک ابزار برای بازنشر و انعکاس است گفت: فضای مجازی راسا تولید کننده پیام، تذکر، اخطار، آموزش دادن و... نیست بلکه باید تولید محتوا و از آن طریق به جامعه و جوانان منعکس کنیم‌.

وی به افزایش تعداد دستگیر‌شدگان و هم افزایش میزان کشفیات در اصلاح قانون مجازات مربوط به مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد: هرگاه قانون جدیدی را مصوب می‌کنیم متخلفین هم به دنبال اصلاح و تغییر شیوه عمل خلاف می‌رود تا با مجازات شدیدتر مواجه نشود و از خلا قانون سوء استفاده کنند.

 سالاری تصریح کرد: نیروی انتظامی دلیل افزایش کشفیات و تعداد دستگیر شدگان در دو سال اخیر را نسبت به سال 95 را گزارش دهد که به دلیل تفاوت رفتار و افزایش جرایم قاچاق مواد مخدر است یا عوامل دیگری از جمله تکنیک‌ها و تکنولوژی‌هایی که نیروی انتظامی در دستگیری و کشف داشته موثر بوده است.

وی با بیان اینکه سوداگران مواد مخدر برای منافع مالی خود دست به این کار می‌زنند، اظهار داشت: باید منافع مالی آنها را جدی‌تر مورد هدف قرار دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمامی استان‌ها می‌توانند پیشنهادهای مختلفی بدهند تا زمینه‌ساز بازنگری قانون بشود، اظهار داشت: می‌بایست هر راهکاری که به کاهش و کنترل عرضه کمک کند پیشنهاد دهیم تا بتوانیم گام مثبت برداشته و شاهد وضعیت بهتر باشیم.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان گزارشی از مصوبات جلسه قبل ارائه دادند که با دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار