غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز برگزار شد، جزئیات حکم حسین هدایتی را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۴۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ 21 May 2019

 حسین هدایتی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

 

خبرگزاری مهر: غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز برگزار شد، جزئیات حکم حسین هدایتی را اعلام کرد.

وی گفت: این فرد به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق مال مشروع به تحمل بیست سال حبس و محرومیت دائم از به کارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل بیش از ۴۸۸ میلیارذ تومان شد.

این فرد به ۷۴ ضربه شلاق هم محکم شده است. موسوی نژاد متهم دیگر این پرونده هم به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

 در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی، نماینده دادستان پس از حضور در جلسه و کسب اجازه از ریاست دادگاه به قرائت کیفرخواست تنظیمی این پرونده پرداخت و گفت: در این پرونده که به پرونده هدایتی موسوم است آقای هدایتی دولابی در پوشش هشت شرکت اقدام به اخذ تسهیلات بانکی کرده و با گماردن افراد بی بضاعت و ناتوان در سمت‌های مدیریتی این شرکت‌ها توانسته است مبلغی به میزان ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را در قالب تسهیلات و یا ضمانت نامه تحصیل کند.

وی گفت: همچنین نامبرده از طریق تبانی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان توانسته است مبلغی به میزان ۶۶ میلیارد تومان تحصیل کند که آن پرونده مفتوح است.

نماینده دادستان بیان کرد: تبانی آقای هدایتی با مدیران بانکی بدون رعایت تشریفات اعتباری و با همکاری متهم دیگر این پرونده یعنی آقای موسوی نژاد بوده است که کار وی وثیقه تراشی از طریق گران نشان دادن آن وثیقه‌ها بوده است. به طوری که تاکنون ۴ سال از تاریخ سررسید معوقات بانکی این متهم گذشته است، اما هنوز این معوقات پرداخت نگردیده است.

به گفته رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان؛ اصل بدهی هدایتی ۵۸۶ میلیارد تومان بوده که با احتساب سود پول، در حال حاضر به یک هزار و پانصد میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است که این متهم فعلاً ۱۵ میلیارد تومان پس داده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار