کد خبر: ۷۴۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 21 May 2019

 

 

تابناک / کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های بهاری تا پایان این هفته و اوایل هفته آینده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد که احتمال رخداد آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطقی با شدت بارش، دور از انتظار نیست.

کبری رفیعی افزود: طی امروز و فردا به‌جز مناطقی از جنوب غرب، غرب و نوار جنوبی کشور در دیگر نقاط به‌ویژه در ساعات بعدازظهر بارش باران را به شکل رگباری خواهیم داشت.

 

هواشناسی: بارش‌های بهاری ادامه می‌یابد

وی اظهار داشت: اما امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مناطقی از استان اردبیل، زنجان، قزوین، کرج، تهران، سمنان، کردستان، همدان، مرکزی و برخی از مناطق مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور رگبار گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی‌شده و انتظار داریم امروز بیشترین بارش‌ها به شمال استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب استان کرمان و فارس رخ دهد که احتمال آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: فردا در نیمه غربی از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و بارش‌ها در مناطق نیمه شرقی کشور ادامه می‌یابد، روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز بارش‌های پراکنده را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت و روز شنبه با عبور موجی از روی کشور انتظار داریم در ارتفاعات البرز، استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمان و یزد بارش داشته باشیم که عمدتاً در ساعات بعدازظهر و به شکل رگبار پراکنده رخ دهد.

رفیعی افزود: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز مانند تهران، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور بارش خواهیم داشت.

خیزش گردوخاک در شمال شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را در برخی از مناطق شمال شرق کشور مانند استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خواهیم داشت.

کاهش و افزایش نسبی دما در برخی نقاط کشور

وی گفت: امروز و فردا کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای را در استان‌های واقع در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل دریای خزر و شمال شرق داریم، روزهای شنبه و یکشنبه نیز انتظار داریم افزایش نسبی دما را در بیشتر مناطق کشور بین ۳ تا ۵ درجه داشته باشیم.

وزش باد شدید در تهران

رفیعی افزود: آسمان تهران امروز قسمتی ابری گاهی با وزش باد همراه خواهد بود اما در بعدازظهر گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، کمینه دمای امروز تهران ۲۱ درجه بود و بیشینه دمای آن ۲۹ درجه می‌رسد، کمینه فردا صبح نیز به ۱۹ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اهواز با دمای ۳۹ درجه بالای صفر و همدان ۶ درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کشور در ۲۵۴ ساعت گذشته بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار