کد خبر: ۷۴۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 21 May 2019

 

ژاوی

 

سایت اسپانیایی به آخرین بازی رسمی ستاره اسپانیایی اشاره کرد و نوشت: آخرین درس نابغه در ایران و در لیگ قهرمانان آسیا با تیم السد خواهد بود.

به نقل از ستاره ها به نقل از ایسنا، امشب (دوشنبه) ساعت ۲۱ ژاوی برای همیشه از جهان فوتبال خداحافظی می‌کند. هافبک اسپانیایی در دیدار پرسپولیس و السد قطر برای آخرین بار به میدان خواهد رفت. این بازی از هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. در همین راستا سایت مارکا به این اتفاق اشاره کرده است.
سایت اسپانیایی نوشت: امروز بیستم می، یک روز عادی برای جهان فوتبال محسوب نمی‌شود. در یک کشور دور (ایران)، با یک تیم شناخته نشده (السد) و در یک تورنمنت نه چندان بزرگ (لیگ قهرمانان آسیا) جهان فوتبال یکی از بزرگترین استادان خود در دو دهه اخیر را از دست خواهد داد. او کسی نیست جز ژاوی ارناندس. بازیکن کاتالانی آخرین بازی دوران حرفه‌ای‌اش را امروز در تهران مقابل پرسپولیس انجام می‌دهد. از ساعت ۲۳ فوتبال او برای همیشه خاموش خواهد شد تا پس از یک دوران کوتاه دوباره دوران جدیدش به عنوان سرمربی آغاز شود.
ژاوی در سن ۳۹ سالگی و با انجام نزدیک به ۸۰۰ بازی رسمی از جهان فوتبال خداحافظی می‌کند. او نقش کلیدی در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا داشت و سپس تصمیم گرفت در قطر به فوتبال خود ادامه دهد. ستاره اسپانیایی در حالی کفش‌هایش را آویزان می‌کند که توانست ۳۴ جام کسب کند (چهار عنوان را با السد به دست آورد).
دیروز با این بازیکن تماس گرفتیم. او خیلی آرام است و استرسی برای دیداری که مدت‌ها پیش در ذهن داشت ندارد. در واقع او اعلام کرد خداحافظی واقعی‌اش روزی بود که فینال کوپا دل ری برگزار شد. بارسا در می ۲۰۱۵ توانست قهرمان آن رقابت‌ها شود.
پس از دیدار السد و پرسپولیس، دوران مربیگری ژاوی آغاز خواهد شد. او خیلی زود با هدایت السد به این حرفه مشغول خواهد شد. مسیر ژاوی کاملاً مشخص است. او در قطر، کار خود را شروع خواهد کرد و شاید هدایت این کشور را برای جام جهانی ۲۰۲۲ بر عهده بگیرد یا سرمربی بارسلونا شود!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار