معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ترامپ متاسفانه اوج ناآشنایی خود با تاریخ ایران را نشان داد، تصریح کرد: به گمانم کسی باید برود و به مقامات آمریکایی بگوید یک دوره تاریخ ایران را مرور کند.
کد خبر: ۷۴۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 20 May 2019

 جهانگیری: ان شاءالله جنگ نخواهد شد

 

تابناک / اسحاق جهانگیری طی سخنانی در آئین افتتاح موزه ملی ورزش در محل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه توجه به مسئله موزه و تقویت فرهنگ آن، توجه به حافظه تاریخی یک ملت است، اظهار کرد: ما می‌توانیم اشیا تاریخی مان را رها کنیم یا آن را در جایی حفظ کنیم تا هم حافظه تاریخی حفظ شود و هم محققین از آن استفاده کنند. موضوع ورزش هم از مسئله دور نیست و نیازمند نگهداری اشیا تاریخی ورزشی مان در محلی به شکل موزه هستیم.

 

وی افزود: مسئله ورزش از جهات مختلف مهم است، هم از این نظر که مربوط به اخلاق پهلوانی است هم اینکه ورزش موضوعی است که مانند سایر موارد بر همه شئونات کشور تأثیر می‌گذارد. ورزش در تولید سرمایه اجتماعی برای ما بسیار مفید است و به افزایش ظرفیت اجتماعی ما منجر می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ورزشکاران به ویژه برای جوانان، یکی از گروه‌های مرجع هستند، اظهار کرد: این گروه هم در کنار سایر گروه‌های مرجع مانند هنرمندان یا دانشگاهیان از گروه‌های مرجع هستند و بسیاری از مردم جامعه به آنان اعتماد دارند.

جهانگیری با بیان اینکه امروز وقتی کشور در زمینه‌های مختلف با سایر کشورها روبه‌رو می‌شود، باید کاری کنیم که تیم‌های ملی و کشورمان در دنیا به موفقیت برسند، تصریح کرد: ما در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته ایم و آمریکایی‌ها از سه سال گذشته فشارهای زیادی را بر ملت ما تحمیل کردند که بخشی روانی و بخشی واقعی بود و هر روز بر دامنه آن می‌افزایند. آنان خیلی از کارهایی که باید به صورت روتین انجام می‌دادند را به شکلی جلوه دادند که گویا اقدام ویژه ای انجام داده اند که نمونه اش همین ورود ناو آبراهام لینکلن به خلیج فارس بوده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ای که آنان می‌گویند برای جلوگیری از صادرات نفت ایران دارند را طوری جلوه دادند که گویی قرار است اتفاق ویژه ای بیفتد. در حالی که رهبری هم بارها تاکید کردند که جنگ نخواهد شد و آمریکایی‌ها هم به نفع شأن نیست که وارد جنگ نشوند. پس ان شاءالله جنگ نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تناقض گویی های مقامات آمریکایی نسبت به ایران، اظهار کرد: ترامپ خودش گفته است که ما با این تناقض گویی ها می‌خواهیم کاری کنیم که در داخل ایران کسی متوجه نشود ما می‌خواهیم چه کار کنیم تا آنان را سر در گم سازیم

وی با اشاره به توییت تهدیدآمیز اخیر ترامپ نسبت به ایران، گفت: ترامپ متأسفانه اوج ناآشنایی خود با تاریخ ایران را نشان داد و به گمانم کسی باید برود و به مقامات آمریکایی بگوید یک دوره تاریخ ایران را مرور کند تا بداند این کشور جایگاهش در طول تاریخ دنیا چه بوده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مدیران نباید توجهی به اظهار نظرهای مختلف آمریکایی‌ها کنند، تصریح کرد: اگر قرار باشد ما هر روز به حرف آمریکایی‌ها گوش کنیم و ببینیم آنها چه می‌کنند، دیگر نمی‌شود گامی برای توسعه کشور پرداخت پس همه مسئولان خودشان را از این فضا دور کنند و کارشان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ضرورت دوم این است که همه کشورمان یکپارچه قلمداد شود، اظهار کرد: هیچ رکنی از نظام نباید در شرایط فعلی حتی اگر قبول ندارد، یک رکن دیگر را تضعیف کند و مورد سوالات حاشیه‌ای قرار دهد و از صحنه خارج کند. مخصوصاً دولتی که مسئول اداره امور کشور است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: تضعیف دولت و آسیب زدن به آن در هیچ مقطعی کار عاقلانه ای نیست و مخصوصاً در شرایط فعلی که این دولت می‌خواهد در برابر چنین گرفتاری‌هایی که یک عده در پی نواختن تبل جنگ هستند و عده‌ای دیگر به فکر چیزهای دیگر هستند، کشور را اداره کند.

جهانگیری با بیان اینکه ضرورت سوم در حال حاضر بازسازی و احیای سرمایه اجتماعی و امید مردم به آینده است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها بسیار می‌کوشند که مردم ایران نسبت به خودشان و آینده شأن ناامید شوند و بگویند هیچ آینده‌ای در این کشور وجود ندارد اما نخبگان کشور و سرمایه‌های نمادین آن و نیز همه کسانی که حرفشان در مردم تأثیر دارد، امروز هیچ رسالتی مهمتر از این برای دوستداران ایران نیست که نسبت به بالا بردن سرمایه اجتماعی و امید مردم به آینده تلاش کنند.

وی در پایان گفت: ضرورت چهارم این است که ما فضای بین المللی را جوری مدیریت کنیم که همانطور که آمریکایی‌ها تاکنون در همه مواضع شأن در سال‌ها و ماه‌های اخیر علیه ایران، تنها و منزوی بودند و حداکثر دو کشور در منطقه و رژیم صهیونیستی از آنان حمایت می‌کرد، این انزوا همچنان برای آمریکا بماند و فضای بین‌المللی مدافع مواضع و حرکت‌های ایران باشد و کشور را با سربلندی از این پیچ تند و مقداری خطرناک، عبور دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار