باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر انرژی عربستان سعودی از بی‌اطلاعی این کشور از چگونگی تولید و صادرات نفت ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 20 May 2019

 عربستان: هیچ‌کس نمی‌داند ایران چگونه نفت خود را صادر می‌کند

 

تابناک / به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز یکشنبه اعلام کرد کسی نمی‌داند در پی تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، این کشور چگونه نفت تولید و صادر می‌کند.

 

او در این‌باره گفت: هیچکس نمی‌داند ایران چگونه نفت خود را تولید یا صادر می‌کند. سرنوشت بخش زیادی از نفت ایران نامشخص است.

او افزود: این اجماع در میان کشورهای تولید کننده نفت عضو اوپک و غیرعضو وجود دارد که موجودی انبارهای نفت خام را به شکل ملایمی کاهش دهند. عربستان سعودی نسبت به نیازهای بازار شکننده نفت حساس باقی خواهد ماند و واکنش نشان خواهد داد.

شایان ذکر است، تمدید احتمالی کاهش تولید مورد توافق کشورهای تولیدکننده عضو اوپک و غیر عضو اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ گزینه اصلی بود که در نشست وزرا در طول روز بحث شد با این حال به گفته وی، ”مسائل تا ماه ژوئن می‌تواند تغییر کند.“

اوپک به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک که اصطلاحا «اوپک پلاس» نامیده می‌شود توافق کردند که از اول ژانویه تولیدات خود را به مدت شش ماه به میزان یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز کاهش دهند. هدف از این توافق جلوگیری از افزایش موجودی انبارهای نفت خام و تضعیف قیمت‌ها بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار