حسینی با بیان این موضوع که نمایشگاه نفت برای ما با اهمیت است، گفت: این رویداد بین‌المللی یکی از مهم‌ترین محافلی است که شرکت‌های بزرگ در آن حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 04 May 2019

 برای پیشبرد اهداف اصلی بورس انرژی مذاکراتی داشتیم

 

گسترش‌نیوز : ایران به عنوان دومین کشور صاحب منابع غنی نفت در اوپک، مرکز برگزاری بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.

 

سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی ایران در ارتباط با  بیست و چهارمین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد: نمایشگاه‌ بین‌‌المللی تمام محصولات نفت، گاز، پالایش، پتروشیمیی و صنایع وابسته را در بر می‌گیرد.

 

وی با بیان این موضوع که این رویداد بین‌‌المللی برای ما با اهمیت است، گفت: نمایشگاه نفت یکی از مهم‌ترین محافلی است که شرکت‌های بزرگ در آن حضور پیدا می‌کنند. ایران می‌تواند فرصت‌ها و توانمندی‌های خود در زمینه پتروشیمی، گاز، نفت و محصولات نفتی  را برای استفاده دیگران در اختیار شرکت‌ها و صاحبان صنایع قرار دهد.

 

رتبه برتر ایران در بین صاحبان صنایع

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به رتبه برتر ایران در بین صاحبان صنایع بیان کرد: حوزه انرژی، صنعت انفت، گاز، پتروشیمی و صنایعی که در حوزه انرژی کار می‌کنند از اهمیت انکار ناپذیری برای کشور ما برخوردارند. ما برند‌های بین‌المللی و با سابقه طولانی داریم و از معدود کشورهایی هستیم که در برند‌های اصلی صنعت نفت شامل اکتشاف، استخراج ، بهره‌برداری، پالایش و پتروشیمی فعال هستیم.

وی با بیان این موضوع که ایران یکی از کشور‌‌هایی است که بیشترین ذخایر گاز دنیا را دارد، گفت: ما در بخش‌‌های مختلف ظرفیت‌های بسیاری داریم و از این جهات برگزاری نمایشگاه نفت برای علاقه‌مندان و فعالان این حوزه در داخل کشور و شرکت‌های خارجی ذی نفع است و می‌طلبد ما از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

 

انعکاس نتایج نمایشگاه بین‌المللی در عرصه بین‌المللی

حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت ارزنده شرکت ملی نفت در برگزاری نمایشگاه نفت‌، گاز، پالایش و پالایشگاه گفت: هر سال شرکت‌ها و فعالان حوزه بازار سرمایه، بورس و  انرژی در این نمایشگاه بین‎المللی  حضور می‌یابند و  ما نیز به عنوان بورس انر‌ژی با حضور در نمایشگاه به دنبال برقراری ارتباط بیشتر با تولید‌کنندگان،شرکت‌های پالایش، پتروشیمی هستیم. هر ساله برجسته‌ترین خبرگان، مدیران و کارشناسان ارشد در نمایشگاه بین‌‌المللی از این دست دور هم جمع می‌‌شوند و دستاوردهای خود را در زمینه پتروشیمی، نفت، گاز، پالایش به اشتراک می‌‌گذارند و نتیجه این فعالیت‌‌ها در عرصه بین‌الملل منعکس می‌شود.

وی در ادامه گفت: از سال پیش عرضه نفت خام در بورس انرژی شروع شده است. بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین‌المللی از خریداران بورس هستند ما از نزدیک و  رو در رو جلساتی با صاحبان این شرکت ها برقرار کردیم و در جهت پیشبرد اهداف اصلی بورس انرژی مذاکراتی داشتیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار