در نشست «جهاد همبستگی ملی» با محوریت مساجد برای ساخت مناطق سیل‌زده با اشاره به کمک چهارمیلیاردی مردم گیلان به مناطق سیل‌زده بر جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی با فرماندهی واحد تأکید شد.
کد خبر: ۷۳۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 30 April 2019

 جزئیات نشست «جهاد همبستگی ملی» استان گیلان/ کمک 4 میلیاردی گیلانی‌ها به سیل‌زدگان

 

خبرگزاری فارس: جلسه هماهنگی اعضای ستاد طرح «جهاد همبستگی ملی» برای ساخت مناطق سیل‌زده معین گیلان پیش از ظهر امروز با حضور، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، مدیرکل بهزیستی گیلان و رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر گیلان در دفتر امام‌جمعه رشت برگزار شد.

گزارش عملکرد کمک به سیل‌زدگان موجب اعتماد مردم و دفع شبهه دشمن می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که مردم را از مسؤولان و نظام جمهوری اسلامی بدبین کنند، اظهار کرد: از زلزله کرمانشاه دشمن ایجاد بی‌اعتمادی را شروع کرد که مردم خودشان کمک‌هایشان را به مناطق سیل‌زده بردند.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه مردم باید به نهادهای نظام اعتماد کنند افزود: در هیچ کجای دنیا کمک‌های مردمی در بلایای طبیعی وجود ندارد و فقط مردم ما هستند که به کمک هم‌وطنان خود می‌شتابند.

وی با اشاره به اینکه باید کمک‌ها به مناطق مستحق برسد بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد مردم به مسؤولان نظام اسلامی اعتماد دارند اما برخی از افراد سودجو در حوادث غیرمترقبه به دنبال سوءاستفاده هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه برخی برای ارسال کمک‌های مردمی به‌صورت شخصی اقدام می‌کنند، گفت: نهادهای زیرمجموعه نظام مورد اعتماد مردم هستند و کمک‌ها باید از طریق این نهادها انجام شود.

فلاحتی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی باید دارای یک فرمانده باشد، بیان کرد: سپاه رابط ارسال کمک‌های مردمی گیلان به استان گلستان برای ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان است.

وی به اعتماد مردم به سپاه، جمعیت هلال‌احمر، بهزیستی و غیره در جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده اشاره کرد و افزود: ارائه گزارش فعالیت‌ها در حین و پایان کار به مردم در مقابل تلاش دشمن در سلب اعتماد نسبت به مسئولان بسیار تأثیرگذار است.

کمک 4 میلیاردی مردم گیلان به سیل‌زدگان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه چهار میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان فقط به سپاه قدس گیلان تحویل داده‌شده اظهار کرد: مسجد محل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و کمک به سیل‌زدگان باید از این طریق انجام شود.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اینکه ساخت 500 واحد مسکونی آسیب‌دیده سیل گلستان به سپاه قدس گیلان واگذارشده اظهار کرد: در این طرح اولویت با ساخت مسکن بوده و مرحله دوم تجهیز مسکن است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های مساجد بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، بیان کرد: مردم اگر بدانند که پول کمک‌هایشان کجا خرج می‌شود، کمک‌های بیشتری می‌کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این طرح قدرت مسجد را به جامعه نشان می‌دهد افزود: محل احداث و طراحی خانه‌ها توسط بنیاد مسکن است اما هماهنگی محلی با مساجد باید انجام شود و واحدهای مسکونی مذکور متعلق به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان گلستان است.

احداث بنا اولویت نخست مناطق سیل‌زده

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مساجد ظرفیت بالایی دارند، اظهار کرد: گیلان استان معین ساخت و تجهیز ۵۰۰ واحد مسکونی با استفاده از کمک‌های مردمی در گلستان معرفی‌شده است.

سرهنگ حسین توشه با اشاره به اینکه مبلغ ساخت هر واحد مسکونی ۸۰ میلیون تومان است، افزود: مبلغ ۴۰ میلیون تومان از مبلغ مذکور از طریق تسهیلات، ۱۰ میلیون تومان دیگر بلاعوض از طرف دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳۰ میلیون تومان باید از طریق کمک‌های مردمی مساجد جمع‌آوری شود، گفت: این 30 میلیون تومان به همراه آن 50 میلیون تومان برای ساخت هرکدام از واحدهای مسکونی اختصاص داده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان گلستان در دو اولویت انجام می‌شود، افزود: احداث بنا در اولویت نخست است و پس‌ازآن تجهیز واحد را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار