معاون پيشگيري بهزيستي يزد:
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان یزد با بيان اين كه آموزش‌هاي پیش از ازدواج باید از سن 14 سالگی آغاز شود، گام نخست در اين باره را خودشناسی و دانستن سلایق، علایق و اهداف و آرزوهای یک فرد توسط خودش برای انتخاب آگاهانه‌تر عنوان كرد.
کد خبر: ۷۳۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 30 April 2019

«محمدعلی صادقی پور» در همایش دانشنامه ازدواج كه با موضوع «جذابیت، عشق و خواستگاری» همزمان با روز جهانی روانشناسي و مشاوره در دانشگاه ميبد برگزار شد، گفت: اجرای طرح دانشنامه ازدواج از 2.5 سال پيش تاكنون در میبد با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و روانی خانواده شروع شده و شاخص‌ترین دلیل اجرای این طرح نيز آمار رو به رشد طلاق در جامعه بود.

وي مداخله در رويداد طلاق زوجين را یکی از معمول‌ترین اقدامات در اين رابطه عنوان و تصريح كرد: معمولاً در چنين مواردي به زوجين پیشنهاد مراجعه به مشاور یا مددکار داده مي‌شود كه غالباً نيز بي‌تاثير است چرا كه مداخلات باید همگانی، پیشگیرانه و ارتقایی باشد و در سطح اول جای بگیرد تا علاوه بر تاثيرگذاري، كاهش هزينه‌ها را نيز به دنبال داشته باشد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یاد آورشد: آموزش‌های پیش از ازدواج با هزینه‌ای به مراتب کمتر از هزینه‌های مربوط به مداخله در ازدواج ارائه می‌شود و جامعه هدف این آموزش‌ها نيز حتي مي‌توانند دانش‌آموزان باشمند چرا كه براي دانش‌آموزان در سنیني مانند 14 سالگی، آگاهي و شناخت مفاهیمی مانند عشق واقعی، وابستگی و جذابیت، مهم است.

صادقی‌پور اضافه مي‌كند: متاسفانه اولویت اصلی خانواده‌ها و جامعه برای دانش‌آموزان تنها درس خواندن و قبولی در کنکور تعريف شده و اين در حالي است كه معمولاً هيچ شناختي در مورد جامعه پيرامون خود كسب نمي‌كنند لذا در مواجه به عشق شدن، فرد مقابل تمام دنیایشان می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش پیش از ازدواج باید از سنین 14 سالگی آغاز شود و قدم اول در این آموزش، خودشناسی و دانستن سلایق، علایق و اهداف و آرزوهای یک فرد توسط خودش برای انتخاب آگاهانه‌تر است.

به گفته‌ي وي، این آموزش‌ها بايد در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه شود تا افراد با انتخاب صحیح و آگاهانه‌تر، ازدواجی بهتر و صحیح‌تر داشته باشند تا در آینده منجر به جدايي نشود.

معاون بهزيستي استان در ادامه نيز با اشاره به این که آموزش‌های پیش از ازدواج بر آموزش زوج‌های جوان بسیار ارجحیت دارد، طلاق را متوجه افرادی عنوان کرد که آموزش ندیده اقدام به ازدواج نامناسب مي‌كنند.

«سید محسن فلاح» ريیس بهزیستی میبد نیز در اين برنامه گفت: دانشنامه ازدواج در واقع دوره‌هاي آموزشی پیش از ازدواج است که در بهزیستی برای ارائه به دختران و پسران قبل از ازدواج، مصوب شده بود و در سال 95 به دنبال نظرخواهی که با اساتید مشاوره و روانشناسی در شهرستان ميبد شد، به عنوان دانشنامه ازدواج تغغير نام داد.

وي افزود: به دنبال آن طرح پایلوت دانشنامه ازدواج در میبد با حضور معاون وزیر و ریيس سازمان بهزیستی کشور رونمایی و در اسفندماه پارسال نيز در مرکز استان شروع و با استقبال خوبي مواجه شد.

وی شروع این طرح را براي مخاطبان دوران دبیرستان و سپس در دانشگاه عنوان کرد و افزود: آموزش‌های حین ازدواج و بعد از ازدواج نیز در ادامه ازدواج‌هاي موفق به زوج‌ها ارائه خواهد شد.

گفتني است؛ در اين همايش مفاهيمي مانند انواع عشق، عشق کامل، تاثیر ناخودآگاه در عشق، تسهیل‌کننده‌های عشق و همچنین ویژگی‌هایی که به خاطر آن دختران و پسران عاشق فرد مقابل خود می‌شوند، دلایل خوش آمدن افراد از هم به دنبال نیازها، انتظارات و ادراکاتی که دارند و ویژگی‌هایی که افراد بايد در دوره آشنایی داشته باشد، مطرح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار