کد خبر: ۷۳۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 24 April 2019

تابناک / همایش من سپاهی ام به مناسبت سالروز تاسیس سپاه در دانشگاه آزاد آستارا برگزار و تفکیک زباله از مبدا در بخش حویق شهرستان تالش آموزش داده شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه ناحیه آستارا عصر سه شنبه در این آئین گفت: اقدام اخیر رئیس‌ جمهوری آمریکا علیه سپاه پاسداران، ناشی از شکست های آن کشور از انقلاب اسلامی و از سر درماندگی است.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: اقدامات استکبار، علیه نظام اسلامی نشانگر حماقت و ناتوانی آنها در درک واقعیت انقلاب اسلامی است و کشورهای غربی به ویژه آمریکا، از قدرت سپاه پاسداران در داخل و خارج از ایران عصبانی هستند.
فرمانده سپاه آستارا بیان کرد: سپاه و بسیج، برای کمک به دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف آمادگی دارند و با همکاری بسیج آستارا، کمک های غیر نقدی به ارزش یک میلیارد ریال جمع آوری و در قالب سه محموله به مناطق سیل زده ارسال شد.
آرمان گفت: باید بستر لازم در دانشگاه ها و مدارس برای آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با اقدامات سپاه و بسیج فراهم شود و در این راستا به همکاری آنها در قالب اردوهای جهادی و برنامه های فرهنگی نیاز است.
اورنگ استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم گفت: سپاه به عنوان نهادی مردمی و مبتنی بر ارزش های اسلامی، در تثبیت انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کرده است.
وی ادامه داد: نقش سازنده سپاه در دفاع مقدس، دوران سازندگی، مقابله با تروریسم و محرومیت زدایی باید به نسل جوان بازگو شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی آن تحصیل می کنند.

** تفکیک زباله از مبدا در بخش حویق تالش آموزش داده شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از برگزاری دوره آموزش تفکیک زباله از مبدا برای اهالی دو روستای بخش حویق این شهرستان خبر داد.
عارف شادکام در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کارگاه آموزش تفکیک زباله از مبدا روز گذشته به مناسبت روز زمین پاک با همکاری بخشداری حویق و شورای اسلامی و دهیاری روستاهای بابا لو محله و فتح اله محله، در این روستاها برگزار شد.
وی افزود: کارشناسان محیط زیست مزایای تفکیک زباله های تجزیه پذیر و تجزیه ناپذیر در مبدا را به اهالی یاد دادند تا با همکاری مردم، گام های بلندی در رفع آلودگی طبیعت برداشته شود.
شادکام اظهار کرد: با هماهنگی بخشداری حویق برای تمامی روستاهای این بخش، کارگاه های مشابهی جهت کاهش حجم زباله ها برگزار خواهد شد.
او گفت: 33 هزار و 940 نفر در 92 روستای کددار بخش حویق ساکن هستند و روزانه در این بخش 16 تن زباله تولید می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش افزود: میزان تولید زباله در این شهرستان، روزانه 80 تن است و طرح تفکیک زباله در روستاهای قلعه بین داوان و هره دشت بخش کرگانرود اجرا می شود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار