کد خبر: ۷۳۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 24 April 2019

تابناک / کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد : هوای سرد تا جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در کشور ماندگار است و امروز شمال شرق کشور با 4 تا 8 درجه کاهش دما همراه است.

 

«فریبا گودرزی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه به کشاورزان توصیه می شود در این شرایط مراقب محصولات خود باشند، اظهار داشت: با این کاهش دما استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بسیار سرد می شوند اما از فردا شاهد روند تدریجی افزایش دما از سمت شمال غرب خواهیم بود که زیاد محسوس نیست و از جمعه این روند شدت می یابد.
وی ادامه داد: امروز برای شمال شرق و شرق سواحل خزر، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی این استان ها بارش برف خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا عبور موج های تراز میانی جو را شاهد هستیم که در شرق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده باران و برف رخ خواهد داد.
به گفته گودرزی برای روز جمعه در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش پراکنده برف پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه آب های جنوب کشور شامل خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و فردا مواج است، افزود: سایر مناطق تا روز جمعه پدیده خاصی ندارند.

** تهران نیمه ابری
کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: تهران امروز کمی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح مهرآباد 2 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد به 14 درجه بالای صفر می رسد.
گودرزی گفت: «نیر» در اردبیل با دمای منفی 8، سراب و خلخال منفی 7 ، آوج ، شهرکرد و دیلمان منفی 6 و قصر قند و زابل در سیستان و بلوچستان با 40 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار