کد خبر: ۷۳۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 24 April 2019

به گزارش الف به نقل از سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت کشور در نشست مشترک این سازمان با اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور در کنار دیگر وظایف و مأموریت‌هایی که ایفا می‌کند، به موضوع اشتغال هم در سال رونق تولید اهتمام خاصی دارد و امیدواریم با همکاری فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی و نیز همه نهادها و ارکان حاکمیت و دولت، بتوانیم به توسعه اشتغال و در نهایت رشد و توسعه کشور کمک کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال جاری علاوه بر ایجاد اشتغال که حدود یک میلیون فرصت شغلی است، برای جلوگیری از ریزش اشتغال هم برنامه داریم و با تمام وزرا و دستگاه‌های مرتبط و نیز استان‌ها هماهنگی و مذاکرات لازم را استمرار خواهیم داد.

وی افزود: موضوع رونق تولید در زمره راهبرد و رهنمود سال ۱۳۹۸ این سازمان و دولت است و ما، در فرآیند رسیدگی به بودجه‌های سالانه ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در قالب تبصره ۱۸ به امر اشتغال و تأمین منابع و تجهیز آن توجه لازم داشته‌ایم.

در این جلسه، افشین برمکی رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از برنامه‌های اشتغال در سطح کلان کشور و استان‌ها ارائه کرد و گفت: منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور شامل صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی و بودجه عمومی است و از محل منابع صندوق توسعه ملی، یک میلیارد دلار برای تبصره ۱۸ و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سازوکارهای اجرایی تبصره ۱۸ و وظایف و مأموریت‌های همه دستگاه‌ها به‌صورت دقیق و شفاف روشن است و از طریق بانک‌های عامل این روند اجرایی می‌شود.

در ادامه این جلسه غلام‌رضا کاتب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طرحی برای تحقق رونق تولید ارائه داده‌اند که به موجب آن تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم شده‌اند که برای تحقق یک میلیون فرصت شغلی، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

بر پایه این گزارش، در جلسه مذکور تعدادی از اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی، از ساختار معیوب نظام اداری کشور، متناسب نبودن وثیقه‌های دریافتی بانک‌ها با میزان وام‌های اشتغال‌زایی، عدم‌توجه کافی به آمایش سرزمین و نیز سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه وام‌ها و تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان انتقاد کرده و خواستار سرعت و شتاب در پرداخت‌ها شدند.

این گزارش می‌افزاید در ادامه این جلسه، مدیران عامل بانک‌های مرتبط در موضوع وام‌های اشتغال‌زایی به تفکیک، گزارشی از روند انجام کار ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار