کد خبر: ۷۳۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 24 April 2019
 


دستمزد "دیوانه‌کننده" رئیس یک شرکت فیلمسازی

ابیگل دیزنی با انتقاد از درآمد ۱۴۲۴ برابری باب ایگر نسبت به میانگین درآمد کارکنان شرکت دیزنی، حقوق ۶۵ میلیون دلاری او را در سال ۲۰۱۸ “دیوانه‌کننده” خواند.

به نقل از ایران آرت: ابیگیل که نوه روی دیزنی (یکی از بنیانگذاران و مدیران استودیو و شرکت والت دیزنی) و فیلمساز برنده جایزه امی است، هفته گذشته در نشست شورای فست کامپنی ایمپکت از تاثیر ویران‌کننده درآمدهای هنگفت بر جامعه به شدت انتقاد کرد و البته ایگر را “انسانی خوب” دانست که عملکردش در دیزنی بسیار مناسب بوده و شایسته گرفتن پول بیشتر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ونیتی‌فر، نواده دیزنی در سخنان خود در نیویورک افزود: “وقتی در جریان مجموع درآمد ایگر در سال گذشته قرار گرفتم، حساب کردم اگر او از جیب خودش ۱۵ درصد به دستمزد کارکنان دیزنی‌لند اضافه کند، باز هم ۱۰ میلیون دلار برایش می‌ماند. با اینکه معتقدم آنچه مدیرعامل دیزنی گرفته حق اوست اما کارکنان دیزنی‌لند هم شایسته افزایش دستمزد هستند. بسیاری از آنها در نیازهای ضروری زندگی خود از جمله دارو و درمان مانده‌اند.”

 

خانم دیزنی یکشنبه این هفته فرصت را مناسب شمرد و در ۲۲ توییت پیاپی منظور خود را از دیوانه‌وار دانستن دستمزد سالانه رئیس دیزنی شفاف کرد. درآمد ایگر از کار در شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۶ میلیون دلار بود که در ۲۰۱۷ با کاهشی قابل توجه به ۳۶ میلیون دلار رسید اما به لطف عملکرد درخشان فیلم‌های دیزنی در گیشه و البته خریدن استودیو فاکس قرن ۲۱ با ۷۰ میلیارد دلار، درآمد او در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت.

 

ایگر علاوه بر ریاست هیات مدیره دیزنی و نشستن روی صندلی مدیرعاملی این شرکت، عضو هیات مدیره اپل هم هست. دستمزد ۶۵.۶ میلیون دلاری او در سال ۲۰۱۸ درست ۱۴۲۴ برابر میانگین درآمد کارمندان شرکت بزرگ دیزنی است؛ رقمی که به گفته سخنگوی دیزنی، حق آقای رئیس است. ضمن اینکه دستمزد ۱۵ دلار در ساعت کارکنان دیزنی‌لند دو برابر کمینه رقم قانونی است و شرکت ۱۵۰ میلیون دلار هم برای آموزش کارکنان هزینه کرده است.

 

ابیگیل خواستار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان به جای دادن پاداش است که به بالا رفتن سطح زندگی آنها می‌انجامد. او از جمله میلیاردهای آمریکایی طرفدار افزایش مالیات پولدارهاست و خودش اعلام کرده پس از سن ۲۱ سالگی حدود ۷۰ میلیون دلار از دارایی‌اش را بخشیده است. خانم دیزنی معتقد است دولت باید علیه دارندگان جت‌های شخصی قانون بگذراند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار