کد خبر: ۷۳۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 24 April 2019

 

بی پولی دختران ملوان در لیگ فوتبال بانوان؛ پایان فصل را می‌بینند؟
 
 

تابناک / وضعیت مالی تیم فوتبال زنان ملوان که به دلیل سکوهای پرشورش تیمی خاص در ورزش زنان ایران است بغرنج شده است. دست ملوان به اندازه‌ای خالی است که حتی در مورد اینکه آنها بتوانند تا پایان فصل دوام آورند تردید وجود دارد.

طرفداری - لیگ برتر فوتبال بانوان به زودی از سر گرفته می‌شود و پس از تعطیلی بلند مدت که بلافاصله پس از آغاز نیم فصل دوم و به دلیل حضور تیم‌های ملی در مسابقات انتخابی و آسیایی رخ داد، ۱۲ تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال بانوان کار خود را از می‌گیرند.

ملوان انزلی یکی از این ۱۲ تیم است که به دلیل محبوبیت شگفت انگیز و تماشاگران پرشوری که در بازی‌های خانگی دارد تیمی متفاوت با سایر تیم‌ها تلقی می‌شود و نگاه‌ها را به خود جذب کرده است با این حال با وجود بهره مندی ملوان از هواداران پرتعداد و جذابیت رسانه‌ای، ملوان تیمی کاملاً تنها است.

قول‌هایی که از سوی مالک ملوان در ابتدای فصل برای حمایت از این تیم داده شده بود تحقق پیدا نکرد و با انصراف مالک ملوان از فعالیت در فوتبال، تیم بانوان ملوان به طور کامل رها شد و در نتیجه بازیکنان تاثیرگذار و مهم این تیم تصمیم گرفتند به جای رایگان بازی کردن برای ملوان تیم را ترک کنند.

اوضاع ملوان به حدی بغرنج است که مریم ایراندوست سرمربی محبوب ملوانی می‌گوید فکر و ذکرش تامین هزینه‌های سفر به شهرهای میزبان و برگزاری مسابقات خانگی است تا مسائل فنی. ایراندوست حتی در اظهار نظری گفته که با توجه به ترک تیم توسط تعدادی از بازیکنان، اگر لازم باشد مجبور است به عنوان بازیکن در بازی‌های باقی مانده برای ملوان به میدان برود.

گرچه دوستداران و مربیان ملوان برای حل مشکلات تیم زنان باشگاه رایزنی‌های زیادی داشته‌اند اما این رایزنی‌ها در بهترین حالت تنها توانسته نقش مسکن برای دردهای ملوان داشته باشد و خبری از رفع دغدغه‌های ملوان نیست. در حقیقت این وضعیت به اندازه‌ای بحرانی است که که حتی در مورد اینکه آنها بتوانند تا پایان فصل دوام آورند تردید وجود دارد.

در میان بازماندگان ملوان، تمامی بازیکنان بدون دریافت دستمزد و برای بقای تیم حاضر به بازی برای این تیم شده‌اند. این، اتفاقی تلخ برای تیمی است که سکوهای سن سیروس را با حضور زنان عاشق ملوان پر می‌کند. ملوان گرچه قدرتمندترین تیم فوتبال زنان ایران نیست اما بدون تردید محبوب ترین تیم ورزش زنان ایران است اما این سرمایه مهم در گیلان با خطر روبرو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار