کد خبر: ۷۳۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 24 April 2019

تابناک / سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ملاک فرماندهی در سپاه پیوسته دعای معروف امام سجاد(ع) است که این امر هم در فرماندهان قدیمی ما و هم در فرمانده عزیز ما که عزیز هم نام داشت و هم در فرمانده عزیز جدید ما وجود داشته و جاری و ساری است.

وی افزود: سپاه افتخار می کند که از نعمت ولایت بعنوان فرمانده کل قوا برخوردار است. البته این نعمت مختص نیروهای مسلح است و افتخار بزرگی در شغل با عظمت پاسداری است.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: در طول ۴ دهه از عمر سپاه، در ٣ دوره متعالی و متراکم ٣ فرمانده یعنی سردار آقا محسن، سردار صفوی و سردار جعفری را داشتیم که هرکدام کشتی سپاه را از ساحلی به ساحل دیگر رساندند. خدا را شاکریم که در دهه پنجم انقلاب اسلامی ما را از فرماندهی از همین نسل بهره مند کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه سپاه نعمت بزرگی است و مرکز رویش ارزش ها است، تصریح کرد: در کشور ما مرکزی وجود ندارد که به اندازه سپاه در انتشار ارزش ها فعال باشد که نمونه بارز آن بسیج است.

وی گفت: بسیج سرزمین تبلور و تجلی جوهر جوانان است و اینکه نائب امام زمان چفیه بسیجی را در جلسات رسمی به دوش خود می گذارد، نشان از تجلی فرهنگ بسیج است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی های شخصیی سردار جعفری، عنوان کرد: سردار جعفری دارای صفات بسیار بارزی است و چه در داخل و چه در خارج از سپاه عزیز بود و همواره فارغ از رسومات امروزی و درجات، ایشان را عزیز می خوانیم.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه اخلاص ویژگی بارز سردار جعفری است و هرگز ندیدم نفسانیت را در موضوعی دخالت دهد، تصریح کرد: مشخصه بارز دیگر، ولایتمداری و تقید نسبت به ولایت و فرمایشات رهبری است. من خدمت رهبری هم عرض کردم که سردار جعفری حتی نسبت به نمایندگی ولی فقیه که از ارزش ها و ولایتمداری حفاظت و حراست می کند هم ولایتمدار تر است.

وی گفت: سردار جعفری را شهید زنده می دانیم و به ایشان می گویم که شما همواره عزیز خواهید ماند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی های سردار سلامی، عنوان کرد: سردار سلامی به پاکی و سعه صدر در سپاه شهرت دارد. پاکی را به خوبی در او می بینیم و من او را در پاکی به شهید باکری تشبیه می کنم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بعنوان یک سپاهی می گویم که سپاه و انقلاب در برهه خطیری قرار دارند، گفت: در سپاه این موضوع وجود دارد که هر انتصاب و هر امری که از سوی رهبری وجود دارد، حکمتی در آن نیز هست و این موضوع را در طول بیست و چند سال فرماندهی نیروی قدس می دیدم که آنچه ایشان می فرمودند، درست تر بود.

وی خطاب به سردار سلامی، تاکید کرد: ضمن اینکه عاقبت به خیری خودمان را در پیروی از حکم رهبری می دانیم، به شما می گوییم که در فرمان بری و پیروی از شما مانند گذشته خواهیم بود.

فرمانده نیروی قدس در پایان تاکید کرد: امروز به دلیل بغض و کینه دشمنان نسبت به انقلاب و سپاه به برادری و همدلی بیشتری نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار