کد خبر: ۷۳۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 24 April 2019

 

تابناک / مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: باید بتوانیم با برخی فعالیت‌هایی که جذابیت بیشتری دارند، فراگیری تحصیل را برای دانش‌آموزان لذتبخش کنیم.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، نادر جهان آرای در اختتامیه مرحله استانی جشنواره جابربن حیان که در صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم همواره بتوانیم با تلاش‌های موثر و دقت نظر زیست تحصیل را برای دانش‌آموزان در کلاس و مدرسه فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: باید بتوانیم با برخی فعالیت‌هایی که جذابیت بیشتری دارند، فراگیری تحصیل را برای دانش‌آموزان لذتبخش کنیم.

جهان‌آرای با بیان اینکه تلاش‌های امروز ما می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای دانش‌آموزان در آینده فراهم کند، گفت: باید با همکاری اولیا و معلمان و مدیران بستر لازم را در همه فعالیت‌های آموزشی با تاکید بر فعالیت جشنواره «جابربن حیان» فراهم کنیم. یکی از مصداق‌های خروجی فعالیت‌های علمی نظیر جشنواره جابر، کسب موفقیت‌های ملی و جهانی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: با این جشنواره به دنبال ایجاد فضای رقابتی بین دانش‌آموزان نیستیم لذا این برنامه فرصتی است تا دانش‌آموزان بتوانند هرچه بیشتر با پوشش‌های فردی و با تاکید بر کار تیمی بتوانند خلاقیت‌شان را بروز دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: هدف این است تا دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌های علمی به صورت گروهی بتوانند در آینده کارآفرین شوند. اولیای دانش‌آموزان نقش بسیار موثری در هدایت آنان به سوی انجام کارهای علمی دارند.

جهان‌آرای، با اشاره به شرکت 110 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان در مرحله آموزشگاهی نهمین دوره جشنواره جابربن حیان، خاطرنشان کرد: پس از بررسی آثار در سطح مدرسه، بالغ بر 6 هزار پروژه منتخب به جشنواره منطقه‌ای راه پیدا کردند که 1351 پروژه داوری شدند که سرانجام 310 اثر به مرحله استانی نهمین جشنواره جابربن حیان راه یافتند.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال دانش‌آموزان استان از جشنواره جابربن حیان و به جهت پیشینه پر تلاش مسئولین این حوزه، مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان در مرداد ماه امسال به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار