کد خبر: ۷۳۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 23 April 2019
 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سی و چهارمین مراسم سالانه جمعیت پیشاهنگی امام مهدی (عج) که در منطقه “بئر حسن” در مجتمع فرهنگی “رسالات” برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

او در ابتدای سخنان خود به شدت حملات تررویستی روز گذشته سریلانکا را محکوم کرد و آن را یک اقدام تروریستی وحشیانه خواند و خواستار مقابله با پدیده تروریسم و ریشه‌ها و حامیان آن شد.

نصرالله در این راستا با تبریک اعیاد مسلمانان و مسیحیان گفت که تروریسم مانع از نشستن لبخند بر لبان پیروان این ادیان شد، تروریسمی که در یمن و فلسطین و سریلانکا جنایت می‌کند و تفاوتی باهم دیگر ندارند.

وی سخن گفتن در این خصوص را به سخنرانی آتی خویش موکول کرد و گفت که هنوز هویت کامل عاملان حوادث تروریستی سریلانکا مشخص نشده‌اند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه  گفت: یک تفکر جامعی در همه ادیان درباره آخر الزمان وجود دارد و آخر الزمان یعنی آخرین مرحله از زندگی بشر است.

نصرالله افزود: اصلی ترین تفکر گسترش عدل در جهان و خالی شدن آن از ظلم و فساد بعد از تلاش بزرگ پیامبران و اولیای خدا است و این اتفاق خواهد افتاد و این یک وعده الهی است و خداوند به این وعده ضمانت داده است.

وی ادامه داد: حتی یهودیان منتظر مسیح (ع) هستند که برای آن ها در آخر الزمان پادشاهی کند، مسلمانان همانند مسیحیان در انتظار حضرت مسیح هستند اما منتظر یک رهبر و فرمانده نیز از نسل پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) هستند.

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: تحول در آینده بشر به اعتقاد مسلمانان توسط امام زمان (عج) و حضرت مسیح (ع) اتفاق خواهد افتاد و این اعتقاد مشترک باعث امیدواری به آینده و امکان تغییر در این روند و نابود گشتن ظلم و استکبار و گسترش امنیت و ثبات در جهان می شود.

او در ادامه گفت که عصر حاضر عصر جنگ و نبرد میان امید و توکل با یأس و نا امیدی و تسلیم است و در سخت‌ترین شرایط انسان باید امید داشته باشد و این چیزی است که امت اسلامی در حال حاضر بدان نیاز دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این خصوص افزود: در تمامی مسائلی که با آن مواجهیم، مسأله امید و اعتماد به خداوند مطرح است؛ هنگامی که مردم فلسطین نا امید شوند ممکن است که «معامله قرن» نیز بر آن تحمیل شود اما تا زمانی که امید دارند هیچ کس نخواهد توانست چیزی را بر آن‌ها تحمیل کند.

سید نصرالله در خصوص تجربه لبنان نیز گفت که در سال ۱۹۸۲ کسانی امیدی به مقابله با دشمن اسرائیلی نداشتند اما نقطه قوت کسانی که پا در راه مقاومت گذاشتند، امید بود و امروز نیز اگر مردم لبنان تسلیم یأس و نا امیدی شوند، چه بسا در آن صورت ترامپ بخواهد لبنان را نیز به اسرائیل تقدیم کند.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به جایگاه مهم آموزش و تربیت تاکید کرد: تحریم ها بر پیشاهنگان امام مهدی (عج) هیچ وقت تاثیر نخواهد گذاشت چون اصلا یک فعالیت مستقل و داوطلبانه دارد.

سید حسن نصرالله در ادامه، خبر روزنامه الرأی کویت را که از قول وی نوشته بود لبنان و اسرائیل در تابستان وارد جنگ خواهند شد، قویا تکذیب کرد و گفت: محتوای آنچه در این روزنامه چاپ شد کاملا نادرست بود و در زمان بسیار بدی نیز چاپ شد؛ من در هیچ جلسه‌ داخلی، دو طرفه و نه هیچ جلسه دیگری و نه حتی پیش خودم هم نگفته‌ام که در تابستان، اسرائیل علیه لبنان وارد جنگ می‌شود. هیچ وقت هم نگفته‌ام که من در میان شما نخواهم بود چون عمر دست خداست. هیچ وقت هم نگفته‌ام که فرماندهان صف اول و دوم کشته خواهند شد و هرآنچه در این روزنامه آمده، تخیلی است و ابداً صحت ندارد.

وی ادامه داد:‌ مقاومت همیشه بر اساس بدترین احتمال‌ها عمل کرده و وارد تحلیل سیاسی نمی‌شود… ما چیزی را قطعی نمی‌پنداریم اما نظر شخصی من (نه نظر حزب‌الله) به این سو است که جنگ اسرائیل [علیه لبنان] بعید است به دلایلی؛ از جمله جبهه داخلی اسرائیل آماده نیست و هر آنچه صهیونیست‌ها در خصوص توان مقابله با موشک‌ها می‌گویند نادرست است و همه اقداماتشان قادر نیست مانع موشک‌ها شود… هر جنگی نیاز به نیروی زمینی دارد. دیگر آن زمان گذشت که نیروی هوایی می‌توانست تعیین‌کننده [سرنوشت جنگ] باشد… نیروی زمینی اسرائیل هم برای این چنین جنگی آماده نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: برخی هم هستند که نظرشان این است که چرا باید به سمت جنگ با حزب‌الله رفت در حالی که دولت آمریکا به ریاست ترامپ با ماست و (حزب الله را) تحریم اقتصادی کرده است. به هر حال، آنچه نوشته شده (در آن روزنامه) برای ایجاد نگرانی است… به شما اعلام می‌کنم که در مقابل اسرائیل این دشمن طماع و حیله‌گر، ما گرفتار تحلیل‌ها[ی سیاسی] نمی‌شویم و خود را برای مقابله آماده کرده‌ایم. و نکته دیگر اینکه چرا زمان انتشار این مطلب بد بود به دلیل این است که ما در آستانه فصل تابستانیم و این برای [صنعت گردشگری] کشور بد است.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که معافیت ها برای واردات نفت از ایران تمدید نخواهند شد و درباره حقوق افراد حزب الله حرف زد و گفت که هرکسی که به این تحریم ها پایبند نباشد، مجازات خواهد شد.

نصرالله با اشاره به این که ترامپ گفته است که عربستان و امارات این خلاء در بازار نفت را جبران خواهند کرد، اظهار داشت: این یک نمایش جدید از استکبار آمریکا علیه یک ملت هشتاد میلیونی و همه جامعه بین المللی است.

وی ادامه داد: آنان می خواهند ایران ، ونزوئلا و سوریه را با تحریم مجازات کنند و این روش آن ها است و چین و روسیه نیز در این تحریم ها قرار دارند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: امروز در جامعه جهانی، امریکا با وجود این دولت هیچ جایگاهی ندارد، واشنگتن دیگران را به تروریسم متهم می کند و خودش تروریست است.

وی خاطر نشان کرد: این جهانی که برای تصمیمات ترامپ و آمریکا ساکت بماند و ملت هایی که ساکت بمانند، باید بدانند که درهای خود را برای تجاوزات آمریکا به کشورهای خود باز می کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: همه ما باید مخالفت خود را با سیاست های تجاوزکارانه آمریکا اعلام کنیم.

نصرالله تصریح کرد: این دولتی که به هیچ توافقی در جامعه بین الملل پایبند نیست باید در نظر همه ملت های جهان به عنوان دشمن مطرح شود.

وی تاکید کرد: موضعگیری کشورهای عربی از جمله امارات و عربستان سعودی شرم آور است و ترامپ چند بار در سخنان خود به آن ها توهین کرده و گفته بدون آمریکا اصلا دوام نمی آورند.

نصرالله با اشاره به اینکه جنایت هایی که در این منطقه رخ داد، منشا آن وهابیت بود که از عربستان سعودی شروع می شود، گفت: ما باید درباره سیاست های این دو کشور عربی عمیقا فکر کنیم، این دو کشور در همه جهان عربی و اسلامی از جمله یمن، سودان و الجزایر و غیره دخالت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار