کد خبر: ۷۳۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 23 April 2019

تابناک / مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه دمای هوا در اکثر مناطق تا 12 درجه کاهش پیداکرده، گفت: تا اواخر وقت فردا بارندگی و وزش باد در اکثر نقاط استان شدید پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس امروز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت سامانه سرد و بارشی و ادامه بارش‌ها تا اواخر وقت فردا در گیلان است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در اکثر مناطق تا 12 درجه کاهش پیداکرده، افزود: تا اواخر وقت فردا بارندگی و وزش باد در اکثر نقاط استان به‌ویژه نواحی مرکزی، شرقی، جنوبی و مخصوصاً ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه امروز و فردا برای ارتفاعات و گردنه‌های برف‌گیر گیلان بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

دادرس با اشاره به اینکه مسؤولان آمادگی‌های لازم را داشته باشند، بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند زیرا وزش باد برای اکثر مناطق استان و به‌ویژه سواحل و ارتفاعات خیلی شدید و بیشینه سرعت باد بین 35 تا 75 کیلومتر بر ساعت است.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت دریا مواج و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست، افزود: به دلیل بارندگی و وزش باد خیلی شدید مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند زیرا در اکثر مناطق استان آب‌گرفتگی، جاری شدن سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی انجام دهند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

دادرس با بیان اینکه مسؤولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند، گفت: هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار