بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 08 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

دریا در سواحل گیلان طی دو روز آینده برای شنا مناسب نیست


سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان هشدار داد: با توجه به نفوذ جریانات پرفشار و وزش باد ، بارندگی و احتمال رعد و برق در استان، دریا طی دو روز پیش رو برای شنا مناسب نیست.

مازیار غلامی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه های پیش یابی نشاندهنده نفوذ جریانات پرفشار و خنک در سطح زمین و گذر امواج کم و بیش ناپایدار از سطح فوقانی جو می باشد از اینرو ، هوای گیلان از امروز تا یکشنبه هفته آینده، گاهی افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق مورد انتظار است.

وی اظهار کرد: آسمان گیلان شنبه کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، بعضی نقاط رگبار باران و برای یکشنبه قسمتی ابری تا ابری در بعضی ساعات بارندگی پیش بینی می شود.
غلامی به دمای هوای گیلان نیز اشاره کرد و گفت: بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته مربوط به منجیل با دمای 36 درجه سلسیوس و کمینه دما مربوط به جیرنده با 16 درجه سلسیوس بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته نیز به ترتیب 33 و 24درجه سلسیوس ثبت شده است.

غلامی همچنین کمینه دمای فردا در گیلان را با 16 درجه سلسیوس مربوط به شهرهای جیرنده ، ماسوله و دیلمان پیش بینی کرد.

تشویق طالب‌لو مقابل چشمان رحمتی

به گزارش خبرنگار مهر دیدار دو تیم استقلال تهران و ملوان بندرانزلی از هفته دوم لیگ پانزدهم ساعت 19:30 دقیقه جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. حاشیه های این دیدار را در زیر می‌خوانید:

* همزمان با ورود رحمتی و طالب لو به زمین با اینکه گلر اول استقلال رحمتی بود اما هواداران طالب لو را مورد تشویق قرار دادند.

* حسین حسینی دروازه بان پیشین استقلال که در حال حاضر سنگربان تیم ملوان بندر انزلی است پس از ورود به زمین طالب لو و رحمتی را در آغوش گرفت و از آنان رخصت خواست.

*پژمان نوری، فرزاد حاتمی دو بازیکن پیشین استقلال از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفتند.

* مازیار زارع که هواداران استقلال به هیچ وجه دل خوشی از او ندارند از سوی طرفداران استقلال هو شد.

* حدود هزار و ۵۰۰ تماشاگر ملوانی در ورزشگاه حضور داشتند و هنگام گرم کردن گلرهای استقلال علیه رحمتی شعار دادند.

* ایمان عالمی مربی فصل پیش استقلال به هنگام گرم کردن دو تیم به سمت بازیکنان استقلال رفت و با برهانی و چند تن از بازیکنان دیگر استقلال روبوسی کرد.

معارفه امام جمعه جدید آستانه در شورای اداری

علمای گیلانی در نهضت انقلاب اسلامی از سال 42 از مهمترین یاوران امام خمینی رحمت اله علیه بودند.

آیت اله جعفری گیلانی عضو شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور در شورای اداری آستانه اشرفیه که در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد با بیان این مطلب گفت : آستانه اشرفیه از دیرباز یکی از کانون های انقلاب اسلامی در گیلان بود.

آیت اله جعفری گیلانی عضو شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور در این مراسم گفت : علمایی همچون آیت اله محمدی گیلانی، آیت اله امینیان، آیت اله قربانی، آیت اله محفوظی ، آیت اله فیض و آیت اله ایمانی از جمله شخصیت های برجسته گیلانی بودند که از آغاز نهضت اسلامی با پیروی از امام راحل رحمت اله علیه برای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
اسماعیلیان فرماندار آستانه اشرفیه هم در این مراسم با اشاره به خدمات مرحوم آیت اله امینیان گفت : امروز همه نهادها و قشرهای مختلف مردم آستانه اشرفیه برای تداوم همکاری با امام جمعه جدید این شهر آماده هستند تا با تلاش همگانی همچنان این شهرستان را به عنوان پایگاه مذهبی و فرهنگی گیلان معرفی کنند .

قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت : مجمع نمایندگان گیلان واستاندار در نامه ای به دولت خواستار تصویب جایگاه چهارمین شهر مذهبی کشور برای آستانه اشرفیه در برنامه ششم توسعه شدند .

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین اسلامی نژاد رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین ساجدی را به عنوان امام جمعه شهر آستانه اشرفیه به مدت 3 سال قرائت کرد .

در پایان این مراسم حاضران در نخستین نماز جمعه آستانه اشرفیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین ساجدی شرکت کردند.

امام جمعه موقت رشت: حرف‌های دشمنان بر علیه ایران دروغ است

امام جمعه موقت رشت گفت:باید به غرب و آمریکا بگویم بحث‌هایی که علیه ایران می‌شود، حرف‌هایی دروغ است.

حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا امام جمعه موقت رشت  در خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به توافق صورت گرفته هسته‌ای اظهار کرد: تهدید آمریکا بعد از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای در وین، نشانه دشمنی و نشات گرفته از شکست توطئه‌های آنان علیه مردم است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری فرزانه انقلاب و پایمردی و استقامت مردم، به عنوان ابرقدرت منطقه شناخته می‌شود، گفت: باید به غرب و آمریکا بگویم بحث‌هایی که علیه ایران می‌شود، حرف‌هایی دروغ است.

پوررضا با بیان اینکه در ایران اتفاق بزرگی افتاد، گفت: ملت برای کسب هویت خود به رهبری امام راحل قیام کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تبریک فرا رسیدن هفدهم مردادماه روز خبرنگار گفت: انتشار اخباری بر پایه غیر واقعیات، نوعی شایعه پراکنی است.

امام جمعه موقت رشت گفت: باید از تلاش خبرنگارانی که با صداقت، صیانت و رعایت ادب و نزاکت اخبار را به مردم می‌رسانند، تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، جهادگران جهاددانشگاهی گیلان به مناسبت 16 مرداد سی و پنجمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در نمازجمعه این هفته حضور یافتند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز جهاددانشگاهی را مرکز علمی مهمی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان بهره ببریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار