کد خبر: ۷۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 07 August 2015
هر سال در روز خبرنگار مسئولان به این امر اذعان دارند که خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است اما کسی نمی‌داند دل‌مشغولی خبرنگار تنها متعلق به یک روز نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هر سال در آستانه روز خبرنگار مسئولان به تکاپو می‌افتند تا مراسم تجلیلی برگزار و به قول خودشان از تلاش یک ساله رسانه‌ها تجلیل کنند.

مهم نیست چگونه و با چه مبلغی خبرنگاران را تجلیل می‌کنند که خود می‌دانند این هدایا دردی از رنج‌های پنهان خبرنگار دوا نمی‌کند.

انتظار این نیست که تجلیل از خبرنگار صرف مادی باشد بلکه درک فعالیت خبرنگار بسیار حائز اهمیت است و اینکه مسئولان در سال یک روز دور خبرنگاران جمع می‌شوند تا وعده‌هایی دهند و بعد روز از نو روزی از نو، مشکلی از این قشر دوا نمی‌کند.

مانند مراسم دیروز که از مقام ارشد استان تا نمایندگان مجلس در سالن خاتم‌الانبیا (ص) رشت گردهم آمدند تا به خبرنگار بگویند مراقب قلمش باشد تا مسئولی ناراحت نشود.

محمدحسین قربانی، رئیس مجمع نمایندگان طی سخنانی در مراسم مذکور خطاب به خبرنگاران گفت: همه مسئولان دلشان برایتان می‌سوزد اما کمبود اعتبارات دست ما را بسته است.

آیا وضعیت خبرنگاران تا این حد رقت‌برانگیز است که دل مسئولان برای آنها می‌سوزد، بهتر نیست تدبیری برای بهبود وضعیت و معیشت خبرنگاران اندیشیده شود که نیاز به دلسوزی نباشد.

فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز صدر کارت خبرنگاری، پیگیری مسئله بیمه خبرنگاران و... را از برنامه‌های خود عنوان کرد.

استاندار گیلان نیز اظهار کرد: خبرنگاران در رسانه‌های مختلف فعال هستند و باید یکسری حمایت‌های لازم از این قشر شود.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه مشکلات بیمه‌ای را تا حد توان بررسی می‌کنیم، افزود: خبرنگاران آزاده باید حقیقت را به رشته تحریر درآورند.

وی گفت: نقدهای سازنده و کارشناسانه به همراه انعکاس توانایی‌ها باشد ضمن اینکه در استان توانمندی‌های زیادی وجود دارد که اگر زیبا بنگریم، زیبا خواهیم نوشت.

استاندار گیلان افترا و تهمت را از مسایل غیراخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: اگر اختلاف اندیشه، جناحی و کاری وجود دارد نباید از طریق رسانه با خصومت مطرح شود.

وی پرهیز از سرقت ادبی را مورد تاکید خبرنگاران قرار داد و یادآور شد: احترام به استقلال و حاکمیت ملی و منافع عمومی باید خط قرمز باشد.

نجفی متذکر شد: خبرنگار نباید به دلیل اینکه قلم در دست دارد اطلاعات و اخبار محرمانه را بنویسد و پیشاپیش حکم صادر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار