مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد؛
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از امدادرسانی به 10 هزار و 833 نفر سیل زده در 73 روستا از شهرستان های مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 06 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: تاکنون به 2هزار و 708 خانوار با جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 833 نفر در بیش از 70 مناطق روستایی و عشایری شهرستان های ایلام، دهلران ، سیروان، ملکشاهی، ایوان ، چرداول ، دره شهر، مهران و آبدانان که تحت تاثیر باران شدید، سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند امداد رسانی شده است.

حسین عارفی اظهار داشت: تاکنون در مجموع بیش از 5 هزار بسته غذایی یک ماهه ، ۷۲ ساعته و 24 ساعته ، ۶۳۶ تخته چادر امدادی ، 2710 تخته پتو ، 706 تخته موکت ، 1088 کیلو گرم نایلون پوششی، نان، آب معدنی، کنسرو جات و دیگر اقلام ضروری در میان سیل زدگان توزیع شده است.

وی افزود:طی ۱۰۶ سورتی پرواز انجام گرفته توسط بالگردها بیش از ۲۸ تن مواد غذایی ،چادر، موکت ، پتو و بسته های بهداشتی، غذایی و دیگر اقلام ضروری به وسیله بالگردهای جمعیت هلال احمر و و بالگرد ارتش به مناطق سیل زده استان ارسال شده است.

وی گفت: بالگردهای جمعیت در مسیربرگشت بیش از ۲2۰ نفر مردم و مهمانان نورزی گرفتار شده وافراد حادثه دیده در بخش ماژین و روستاهای اطراف آن را جابجا کردند که این جابجایی ها تا روستای چم مهر در استان لرستان نیز پیش رفته است.

وی افزود: 58 تیم عملیاتی هلال احمر در مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی حضور دارند همچنین کار تخلیه آب منزل های مسکونی تقریباً تمام شده و در مجموع 215 منزل کار تخلیه آب آنها توسط نیروهای امدادی انجام گرفت.

وی ادامه داد:بیش از ۳ هزار نفر از سیل زدگان در کمپ های اسکان اضطراری هلال احمر در سطح استان تا حالا اسکان اضطراری داده شدند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار