کد خبر: ۷۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 06 August 2015
رشت - ایرنا - دومین دوره جشنواره بومی و محلی آستانه اشرفیه به منظور حفظ و توسعه بازی های بومی و محلی در روستای کیسم این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر ستاد برگزاری دومین جشنواره بومی و محلی کیسم عصر چهارشنبه در جلسه ای که با هدف برنامه ریزی جهت برگزاری این جشنواره در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره به منظور ترویج و توسعه بازی های بومی، محلی و همچنین حفظ آداب و رسوم محلی این شهرستان برپا می شود.
علیرضا رنجکش کیسمی با تاکید بر حفظ آئین های بومی و محلی و توسعه آن بین جوانان و نوجوانان اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره هایی نقش تاثیرگذاری در حفظ فرهنگ های بومی و محلی اصیل شهرستان و استان گیلان دارد.
وی اضافه کرد: در این جشنواره برخی از بازی ها و آداب و رسوم بومی و محلی منطقه و استان گیلان بصورت نمادین برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.
رییس هیات انجمن های ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه نیز اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره سهمی در جهت حفظ و زنده نگه داشتن اداب و رسوم ارزشمند بومی و محلی منطقه داشته باشیم .
رنجکش با بیان اینکه تلاش می شود دومین جشنواره بومی و محلی روستای کیسم هرچه بهتر و باشکوهتر نسبت به سال گذشته برگزار شود، افزود: نخستین جشنواره بومی و محلی روستای کیسم در خردادماه سال گذشته با استقبال خوب مردم همراه بوده است.
وی ایجاد نشاط بین مردم را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و خاطر نشان کرد: لافند بازی، کشتی گیله مردی ، طناب کشی ، غیش بازی ، هفت سنگ، موسیقی سنتی و محلی ، نمایش آئینی و...از جمله بازیها و برنامه های محلی است که در این جشنواره به اجرا در می آید.
دبیر ستاد برگزاری دومین جشنواره بومی و محلی کیسم گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط هنرمندان شهرستان، برپایی نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و محصولات متنوع کشاورزی ، پخت نان های سنتی و...از دیگر برنامه هایی است که در این جشنواره اجرا خواهد شد.
رنجکش اظهار امیدواری کرد با حمایت مسوولان استانی و شهرستانی به خصوص متولیان فرهنگی این جشنواره به نحو مطلوبی برگزار شود.
به گفته وی در برگزاری دومین جشنواره بومی و محلی روستای کیسم ادارات میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی ، هیات انجمن های ورزشی و هیات انجمن های روستایی، بومی و محلی اداره ورزش و جوانان ،انجمن قصه و داستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهیاری و شورای اسلامی روستای کیسم آستانه اشرفیه همکاری دارند.
در ادامه این جلسه که با حضور روسای ادارات میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس شورای بخش مرکزی آستانه اشرفیه ، دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای کیسم برگزار شد، برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است طبق برنامه های انجام گرفته از سوی این ستاد دومین جشنواره بومی و محلی کیسم آستانه اشرفیه عصر پنجشنبه نوزدهم شهریور ماه امسال در محل زمین ورزشی این روستا برگزار می شود.
منطقه کیسم در حدود هشت کیلومتری مرکز آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار